Ad Hominem Ve Sorular
Ve dedim ki nereden biliyorsun doğru olduğunu da bu kadar emin konuşuyorsun? Üstelik tersi durumlara örnek verilebilir? Ne dese beğenirsin 'sen kim oluyorsun da karşı çıkıyorsun'? Eh be yani demek öyle, yani ben doğruyu söylesem de bir anlamı yok öyle mi? Demek ki mevki makam sahibi olacağım insanların gözünü boyayacağım ki haklı olmaya hakkım olsun (!)?
Yani sistemin içinde olacağım, sistemin adamı olacağım ve sonra sistemin en tepesine çıkınca sistemi reddedeceğim, o zaman haklı olacağım, bu nasıl bir paradoks? Doğru olmakla , haklı olmakla , kim olmanın ne alakası var?? Bir çoban haklı olamaz mı? Bir Cumhurbaşkanı haksız olamaz mı? Bunlar insan değil mi? Niye biz öze bakmıyoruz? Niye hep ambalaja takılıp kalıyoruz? Niye söylenenleri akıl filtresinden geçirmiyoruz? Söyleyenin üstüne bak parlaksa şıksa haklı, doğru o, yok maaşı bilemem neyse hatta maaşı yoksa ne derse desin hikâye öyle mi?
Bir kere sende fikri anlayabilecek ve karşındakinin şekline şemailine rengine bakmadan aldanmadan fikri tartışabilecek anlayış var mı? Doğruluk ölçüsü çoğunluk kabul edilemez demişler bundan haberin var mı? Nitelikler artık niceliklerle mi belirlenecek?
Ben kendimden biliyorum bir insanın her söylediği her zaman doğru, bir insanın da her söylediği her zaman yanlış olmaz, isteyen durmuş saate baksın da görsün! Hata bende, eğri cetvele doğruyu gösteriyorum, bu da kendinden olan yamukluğu çizgiden belliyor! Bazen insan bakıyor da ne çok konuşan var. Ben gereksiz konuşmam demiyorum ama gereksiz konuştuğumda kendimi hizaya çekerim diyorum oysa henüz gereksiz konuştuğunu hayatı boyunca bir kere dahi anlayamamışlar var, ne acı. Platon 'Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar' der.
Ne zaman öğreneceğiz bir fikri akıl laboratuvarında değerlendirebileceğimizi. Artık fikirlerime değil de şahsıma eleştirilerini sunarak, fikirlerimi küçük göstermeye çalışan cahillerden sıkıldım. Nasreddin hoca 'ye kürküm ye' demiş sonra da kalkmış eşeğe ters binmiş ne olmuş yani şimdi o haksız mı oldu?
Adımını her zaman ufuk da bulunan bilgeliğe değil de, hep başkasının izine atarsan, sana bahşedilen aklın değil de başkasının aklının kölesi olursun.
Bir kafa ile dünyaya sığmamak varken , bir kafa fazla yaşamak ne acı....
Anlatım çok hoştu Mustafa öğretmenim. kutlarım üslubunuzun güzelliğini. Teziniz de gerçekçi ve değerli. ne yazık ki, ülkemizde fikirler üretilmiyor ve de tartışılmıyor. olaylara ve kişilere takılıp gidiliyor. eh bu durum da yerimizi belirliyor. Bilimden, özgürlüklerden ne kadar uzak olduğumuzun hazin halini. Emeğe ve sanata saygımla esenlikler.
ibrahim hocam sizin değerli yorumlarınızı görmekten gurur duyarım. sevgi ve saygılarımla..👍