Ah Paranoya Ah Sen Neymişsin

Son yıllarda toplum olarak hepimiz, 'Paranoya' denilen akıl hastalığına yakalandık. Öyle bir zamandayız ki; anların zamlı an olup da zam/an olması gibi, biz de her konuda zamlandık. Zamlandık da hep vermeye zamanlandık. Vere, vere elimizde bir şey bırakmadık. Bakakaldık! Olanlara, ölenlere seyre daldık. Sonuçta akıl hastası olup çıktık.(?)
Birçok değişik etkenler sonucunda, herkes biri birinden çekinir, korkar, kuşkulanır oldu. En büyük etkenlerin başında, yazılı ve görsel basın aracılığıyla okuyup, dinlediğimiz, izlediğimiz haberlere, programlara bakacak olursak, her gün ya kapısının önünden ya da bakkala giderken kaçırılan çocuklar, tecavüz eden ve edilenler, geçimini sağlayamadıkları gerekçesiyle soygun yapanlar, çevresine dehşet saçıp ölenler, öldürenler, satanlar, satılanlar...(?)
Nasıl olmayalım ki; kendi gölgemizden korkar olduk! Anlaşılan topluca cinnetlerdeyiz. Dişimiz, dilimiz neye dokunacak neye dokunmayacak şaşırdık kaldık. Bir yanda açlık sınırında ki işsizler diğer yanda İşi olup da hakkını alamayanlar, hakkımı istiyorum diyenin hakkını avucuna verenler...
Elimizde ne varsa bozuldu. Koktu, kokuştu. Yiyeceklerimiz, içeceklerimiz, kültürümüz, sanatımız, ahlak anlayışımız, hayata bakışımız, Vicdanlarımız bile değişti! İnançlarımız, değerlerimiz değişti. Her şeyi yeşil görür olduk birdenbire. Sanki asaletimizi, gururumuzu, onurumuzu kaybettik.
Edindiğim bilgilere göre 'Paranoya;' 'Çevrenin yarattığı stresler, yaşam şartları veya kalıtsal olarak da görülebiliyormuş. Ve ciddi bir hastalık olmakla beraber, tedavisi de maalesef pek zormuş. Paranoya görülen kişilerde kavgacılık, huzursuzluk, kuşkuculuk sıradan olayları kendine bağlayıp, olağanüstü anlamlandırarak, rastlantı olan bazı durumları farklı boyutlarda algılayarak, korkuya kapılır, izlendiğine, öldürüleceğine, suikast yapılacağına İnanabilirlermiş.' Sonuç olarak, paranoyak kişiler çoğunlukla 'korkak, kafası karışık ve sinirli olurmuş.'
Öyleyse vay halimize, vay halimize yandığımız gündür. Demek ki; son zamanlarda ki suikast haberleri, darbe, balyoz haberleri de bundan ibaretmiş...(?)
Ben de 'bize ne oldu, bize ne oldu?' sorusuyla boşuna kafa patlatmışım meğer. Bütün suç paranoya'nınmış da haberim yokmuş!(?)

Ah! Paranoya Ah! Sen neymişsin...(?)

26 Ocak 2010 2-3 dakika 11 denemesi var.
Yorumlar