Anayasa ve Demokrasi ikisi bir arada !!!

Son günlerde gündemden düşmeyen bir konu bu Anayasa, anayasa yapılacak artık, kurşun namluya girdi bunu herkes onayladı fakat tetiğe kim basacak herkes bu soruyu soruyor.

Anayasa değiştirilmesi gerektiği konusuna katılıyorum aslını sorarsanız geç bile kaldı ama her zaman söylenen söz vardır 'ortam uygun değildi.'

Peki, bu tetiğe kim basmalı veya kim basacak? Önemli olan dikkat çekilmesi gereken budur.
Kamuoyuna baktığımızda her konuşan kendi çıkarını ortaya koyuyor sanki kendi propagandasını yapıyor. Oysaki ANAyasa özelden çok geneli ilgilendiren bir olgu olmasına rağmen hala bazıları özeline çekiyor .(!)

Demokratik ve demokrasisi güçlü bir ülkeyiz deniliyor. Buna dayanılaraktan şuan ki meclisin Anayasayı yapması isteniliyor.

Acaba ne kadar demokratik bir meclis şuan bulunmaktadır? Hepimiz biliyoruz ki Ülkemiz çok karmaşık dönemlerden geçiyor. Halkın kafası karmaşık bir durum almış ve hepsinde güven duygusu karışmış bulunmaktadır. Son zamanlarda farklı düşünceler ve görüşler ortaya çıkmıştır.

Anayasayı meclisin yapması istenmektedir çünkü halkın sözü geçsin isteniyor. Hepimiz biliyoruz ki meclis yaptığında dolaylı olarak temsil sistemiyle halk kararını vermiş olacaktır.

Meclis yapmalı çünkü halk seçti onları oraya getirdi, halkın sesi ve demokratik bir olgu şuan ki meclis diyenlere birkaç soru sormak geliyor içimden?

Yaşlanmış bir meclis ne kadar demokratiktir? Ölüme beş kala durumda olan meclis halkın gerçekten şuan ki kararını ne kadar yansıtacaktır?

Belli başlı partiler var şuanda mecliste bazıları çok büyük oranlarla gelmiş oturmuş olabilirler koltuklarına. Peki, neden ölüme beş kala beklendi?

Birde diğer pencereden bakalım. Bir dahaki gelen meclis yapsın isteyenlerde var. Yani genç meclis biraz daha halkın sesi olan meclis yapsın isteyenler bunlar. Çünkü yeni gelen meclis gerçekten halkın sesi olacaktır çünkü Anayasa namluya girdi sadece tetiğe basmak kaldı. Halkın son durumu meclise yansıyacaktır.

Zaten demokrasi bu değimlidir? Bu gün yüksek oranlarla meclise gelen partiler madem halkı için çalışmış çabalamış halk neden kovsun ki onu öyle değil mi ? Gerçekten halkı mutlu eden partiler tekrardan meclise girecektir.

Elbette şunu gözlediğimizde görüyoruz şuan mecliste olan partilerimizin oyları değişecektir. Buna hepimiz hem fikiriz. Burada hem fikirsek şuan ki meclisin mi, yeni gelecek meclisin mi halkın sesi olacağının da kararını elbet verebiliriz.

Bir diğer pencereye de bakalım. Birde kurucu bir meclis oluşturalım diyen vatandaşlarımızda bulunmaktadır. Hemen orta yaşlardaki nesillerimiz ve büyük büyük babalarımız diyeceklerdir eyvah gene mi darbe !!! Hayır, korkmayın darbe yok ortada, evet biliyoruz kurucu meclisler darbelerden sonra meydana gelirler. Fakat bu öyle kurucu meclis değil bu sadece Anayasayı yapmak için kurulacak yani sofraya oturacak sonra sofradan kalkıp gidecek olan meclis... Aslında buna kurulda diyebiliriz.

Peki, bu kurulda kimler olmalıdır? Türkiye'mizde gerçekten çok başarılı hukukçularımız mevcuttur. Bunları toplayarak hadi alın size defter alın size kalem diyerek otur baştan yaz diyebiliriz. Hem uzmanlara liyakatlik ilkesine uyarak yer vermiş oluruz hem de öyle siyasi propagandalardan kurtulmuş oluruz.

Aslında en önemli noktada ANAyasa basit bir olgu olay olmamalıdır. Yapacak olanlar ve değişecek maddeler iyi seçilmeli ve genel yarar gözetilmelidir.

Velhasıl artık her şey siyasetin içine bandırılmış durumda, her gelen kendi çayının içine bandırıp duruyor bisküvisini.

Peki, referanduma gidilirse ne olacak? Bazı kesimler diyecektir halk kararını verecek. Hatırlıyorum da Cumhurbaşkanımızı da seçerken referanduma gitmiştik. Gittik güzeldi ama bana gelirken haklıda kendi arabamıza aldık gibi geliyor. Halk bir kes daha işini gücünü bırakıp kafasını bu tür olaylara dikmişti.

Halk o gün demişti ki siz bizi neden bu işlere bulaştırıyorsunuz. Bizim işimiz gücümüz var demişlerdi ve bir dahaki seçimde bazı partilere oy patlaması yaşatmışlardı.

Acaba gene mi öyle bir şey var ortada yoksa yanlış mı algılıyoruz. Anlamadığım mevzu neden referandum yaparak bir sürü masraf yapıyoruz. Acaba devletimizin parası mı çok? Referandum yapacağız ve sonrasında seçim gerçekleşecek. O zaman birilerinin kendilerine güveni kalmamış. Güveni olmayan insan başarıyı veya objektifliği gösterebilir mi? (!)


Anayasamız değişecek değişecekte tamamı değişmeyecekmiş sadece belli maddeleri. Galiba diğer maddeler hala güncelliğini koruyor. Değişen maddelerde umarım tarafsızca ve çıkarsızca değişir.

Yapacağımız çok şey yok aslında yapacağımız tek şey gerçekten bu ülkeyi düşünen insanları arayıp bulmak. Ortak kararlar alıp özelden ziyade geneli irdelemek. Genel olan bazı önemli kılınan şeyleri özele indirgememek. Toplumun genelini ilgilendiren olayları siyasete alet etmemek en güzel demokrasi olacaktır....

Ne yazık ki her gelen bir şey yapıyor, her gelen bir şey yok ediyor; her bir şey de bizden bir şey götürüyor.
O zaman bir şeyleri artık değiştirmemek gerekmez mi?.


Sedat BAHÇACIOĞLU

01 Nisan 2010 4-5 dakika 8 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar