Ankara ' da Öğrenci Olmak

Sınavı kazanarak Ankara'ya geleceğinizi öğrendiğiniz de önce başkentin çokça duyduğunuz ,her akşam televizyonlarda haberlerde izlediğiniz eylemleri,yürüyüşleri,protestoları,politikası,siyaseti ve kalabalıklığı ile bu büyük şehir sizi korkutur.Ankara sizin için AŞTİ(Ankara Şehirler Arası Terminali) ile başlar.Belki çoğunuz küçük şehirlerden kasabalardan gelmişsinizdir. İnsanları soğuk olan bu şehre.Aranızda benim gibi bir başka büyük şehirden gelenlerde olabilir.Puanı yaşadığı büyük şehri tuttuğu halde oradan uzaklaşmak,yıkılan hayallerini unutmak,İstanbul'da duran kalbini, ölmek üzere olan bu bedeni hayata tekrar döndürmek için kaçacak bir limanda olabilir Ankara.Dediğim gibi ilk olarak AŞTİ karşılar sizi.Ankara ilk günlerde size çok karışık gelecektir.Boşuna korkmayın herkesin başına gelir .Tek değilsiniz bu konuda .Özellikle ulaşım araçları konusunda sıkıntı yaşayacaksınız en çok da metro ve ankaraya binerken.Detaylarını burada söylemeyeyim öğrendikçe binerken beni hatırlarsınız .Ankara denilince akla Kızılay gelir.Merak ederdim bende ne var bu Kızılay da derdim.Sizi hayal kırıklığına uğratmak istemem ama alış veriş meraklısı dükkan dükkan,mağaza mağaza gezmeyi sevmiyorsanız Kızılay sizin için pek bir şey ifade etmeyecektir.Ayrıca benim gibi kalabalık dan kaçıyorsanız, güvenemiyorsanız kimseye Kızılay size çok itici gelecektir.Ama aksine aranızda sevenlerde olabilir onlar için Kızılayı biraz betimleyelim.Öncelikle Kızılaydan metro yeraltı çarşısından meydana istediğiniz çıkışından çıkma başarısını gösterirseniz kendinizle gurur duyun bence.Ben bir senedir başaramadım bunu.Meydana çıktığınız zaman büyük bir kalabalıkla karşılaşacaksınız hafta içi hafta sonu hiç fark etmez. Kızılay daima kalabalıktır.Benim verdiğim tepkiyi verebilirsiniz ilk başta..( ' bu milletin işi gücü yok mu bu her gün ne kalabalık böyle yahuu ' )..Ankara da çok sayıda alış veriş merkezi bulunur.Hafta sonları gidilecek bir denizi olmadığı için vaktinizi orada geçirirsiniz.Alış veriş merkezleri sizi sıkmaya başladığında yine çok sayıda park vardır.İlk sene yurtta kalınır genelde.2. sınıf eve çıkılır.Ben 2. seneyi bekleyemeden ilk dönem sonunda çıktım ama siz beni örnek almayın Eve çıkıyorsanız iyi bir kazık yemeye hazır olun derim.Nereden biliyorsun dediğinizi duyar gibiyim.Ben yedimde ondan biliyorum Bu konuda da ayrıntıya girmeyeceğim.Ankara ' da kazık yedikçe beni hatırlar kulaklarımı çınlatırsınız Ankara kalesi vardır bir de.Hadi kaleye gidelim kaleye çıkalım diye tutturan arkadaşınız olacaktır mutlaka.Ben çıktım kaleye valla kalede bir şey yok Ama yine de kaleye çıkmakta ısrarcıysanız size verebileceğim tek bir öneri var.Kaleye çıkayım diye çinçine girmeyin.Oraları bilen bir rehberiniz olsun derim.Şimdi çinçin nedir kardeşim neden böyle dedin diyor gibisiniz ben yine de bunları tecrübeyle öğrenmenizin daha yararlı olduğunu düşündüğümden kale meselesini kapatıyorum Bir süre sonra paso ile tanışacaksınız. Öğrenci olduğunuz halde almanız dayatılan etiket parçası.Bu nedenle otobüs şoförleriyle çokça tartışma yaşayacağınız için şimdiden şınav,barfiks,mekik çekmeye başlayın derim. Kış geldiğindeyse soğuk kelimesinin kelime anlamından ziyade gerçeği ile tanışırsınız Ankara 'da soğuk iliklerinize işler burada. Benim gibi soğuk fazla görmemiş birisi iseniz eğer , şimdiden buzdolabının içinde oturun hatta dondurucunun içerisinde oturun zamanla oturma sürenizi artırın zamanı gelince bana çok teşekkür edeceksiniz ben şimdiden bunları görüyorum ve rica ediyorum sadece yaşadıklarımı paylaşıyorum sizlerle.Evet zamanla size çok büyük gelen, çok karışık olduğunu düşündüğünüz, soğuktan uyuyamadığınız Ankara size küçük gelmeye başlar.Çok sıkılırsınız , size karışık gelen Ankara artık çok basit ve küçük gelir.Soğuktan ağladığınız ellerinizin ayak parmaklarınızı uyuşturan sizi hasta eden Ankara size yakmaya başlar.İşte o zaman geçmişi özlersiniz.Keşke hiç büyümeseydim çocuk kalsaydım dersiniz.Bu yapay şehirden kaçmak uzaklaşmak istersiniz işte böyledir ANKARA....

10 Temmuz 2011 3-4 dakika 1 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar