Anlamak Gerek 26

26

Sunu da bulunma işi kurban rüşvet olmak kadar hediyeleşme kültürü yansıması da olacaktı. Üreten grup, fazladan ve depo ürün gibi elinde olmayan nedenlerle karşılaşmıştı. O aşamada gruplar genellikle ve ilke olarak henüz bir türlü bir ürünün üretimi içinde olmaları güçlü olasılıktı.

Üreten grup; kundura, dokuma, bal, süt gibi kendi kolektif birim zamanlı üretim kapasitesi dışında olan tüketim ve kullanımlarla da karşılaşacaktı. Bu nasıl olası olacaktı? Kuşkusuz ki rüşvet verme içinde olduğu, sunuda bulunduğu, hediye verdiği grubun da kendisine karşı hediyeyi sunma sürecine gelmesiyle karşılıklı hediyeleşme veya takas da olası olacaktı.

Kısacası kendi temel gereksinmesine de hitap eden bir başka grubun ürünleri zaten tapınak dönemi buluşma ve temasları içinde grubun bu gibi hediye sunumu davranışları içinde gözlenen deneyim, im ve imgesi edinilen imaj düşünce çıkarımlarıydı.

İşte bu tür kendi dışında, ama kendisini de etkileyip sürecin ilgilisi kılan girişmeler nedenle de grup üretim yapacaktı. Ürün beli bir ölçü çevresi içinde önce hediyeleşen iki grubun nüfusuna yeter oran miktarında olacaktı.

Daha sonra sürece katılan gruplar olacaktı. Bu üretimin ve üreticinin; tüketimin, tüketim çeşitliliğinin ve tüketen nüfusun artması olacaktı. Her grup hem üreten hem de tüketen grup sekansını oluşuyordu. Süreç bu sekanslara bağlı karşılıklı diyalektik ilişkilerle gelişecekti.

Hediyeleşen grup sayısı ile tüketen kişi sayısını artacaktı. Hem de artan tüketici sayısı ile üreten karşı grubun nüfusu da artıracaktı. Gruplar bileşen sektörler türünden iş kolu içinde organize olan çalışmalarıyla merkezden çevreye doğru büyüyen açılım salınmalarının içinde olacaktı.

Grup kendi için takas için üretim yapmakla bu iki tür denge değerler sınırı içinde artan eksilen bir üretim miktarıyla belirlenecekti. Kendi içindeki kendi üreten ilişkisi için 5 ton üreten grup; bu kes de hediye vermesi içinde veya karşı grupla takası için de 7 ton daha buğday üretecek olsun.

İşte üretim ilişkisi içinde kendisi için 5 ton buğday üreten grup 7 ton da karşı grup için buğday üretmekle üretim hareketi içine girecekti. Böylece üreten ilişki içindeki 12 tonluk üretim ile grup hem kendi iş hacmini artıracaktı. Hem de bu karşılık üretimi yapacak çalışmayla zaman içinde, nüfusunu da artıracaktı. Üreten ilişki içinde 12 tonluk üretime karşı bir direnç ve bir tıkaç lama ekseni oluşur.

Burada kritik olan değer şuydu. Eğer savunma amaçlı sunu dışında takas yoksa grup; biz çalışkanız diye, biz birikim yapıyoruz diye, biz arz-talep oluşturuyoruz diye afaki bir söylemler nedeniyle 12 ton arpa üretmiyordu.

Hiçbir grup kendilerine saldırı yapılmasının talebini oluşturmuyordu. Ama grup kendisini savunmak için kurtulmalık dediğimiz, kurban, sunu rüşvet, hediye kabili takdimlerde bulunuyordu. Üreten ilişki içine vesile nedenle TAKDİME sokulmuştu. Arz talep gibi uyduruk, soyguncu, kâr yapıcı, kazanç elde edici öznel, sübjektif vesile nedenler köleci sistemle vardılar.

Köleci söylemler tamamen asıl anlamlarında saptırılan söylemler olmakla mülk sahibi, irade sahibi, arz talep ortaya koyucu efendilerin, kölelerde oluşmaya başlayan sömürü direncine karşı, köle direncini kırmak için kullandığı, söylediği uyuşturucu yatıştırıcı kavramlardı. Ve de bu söyler sömürü yapmanın yol araçlarıydı.

Hiçbir üretim ve tüketim ilişkisi arz talep nedenle ortaya konmamıştı. Üretmeden talep oluşturup olmayan üretimi başlatmak olanaksızdır. Üretim temel bir ihtiyaca karşılık gelir. Temel ihtiyacın sağlanmasına karşılık gelen bir üreten ilişki ile beslenmeniz arasına kâr, kazanç, gelir, ekmeğini taştan çıkarma gibi köleci sistem salınımlı süreçleri sokmayla tuzağa düşüp, köle oluyordunuz.

03 Aralık 2019 3-4 dakika 1084 denemesi var.
Yorumlar