Anlamak Gerek XXIV
İnsan, üreten ilahlar tarafından bilgi kılınan birçok farklı totem mesleği işinin ve kolektif işbirliğinin ortaya koyduğu bileşimin imaj gücünü taşıyorlardı. Bileşimin imaj gücü melez bir biyoloji üzerinde ilahlardan mirastı. İnsan miras bilinciyle, eylemiyle, donanımıyla kolektif bir kapasiteydi.
Bunlar dışında insanın tür davranışına göre olma benzerliği haricinde pek pek ortaya inşa koyacak belirgin bir tarihsel görünümü yoktu. Hiçbir tekil tür davranışı da üreten bir kolektif davranış ortaya koyamamıştı. Kısa erimli gelişmelerle istisnaları hep olasıdır
Ama bu istisnaların hiç biri o türü kendi genetiğini çözmeye; o türü uzaya götürmeye, o türü evreni anlamaya ve kuantum süreçleri bilecek denli gelişme içine henüz getirememişti. Kişinin kolektif yeteneği kişinin içyapısından gelen bir özel durum değildi. Kolektif yetenek kişinin dışında kişilerden ve kişilerin isteminden bağımsız bir alan etkisi olmakla kolektif güçtü. Irmaktaki güç damlanın gücü değildi bileşik damlalar gücüydü. Denizdeki güç ırmağın gücü değildi, ırmağın dışında ırmaklar birliğinden oluşan potansiyel güçtü.
Bu nedenle insan da kolektif yapı içinde kolektif potansiyelle davranan kişi oluştu. Tüm meşruiyet, tüm ilişkinler bir lütuf, bir merhamet, bir acıma, bir alicenaplık veya bir cömertlik, bir himmet vs. değildi. Aksine inşa temelinde olan zorunlu bir oluştu.
Köleci sistem içinde de bileşimin imajıyla olup biten üretimler ile de bizler bu tür kolektif etkili mirasın kapasitesiyiz. Kolektif bir alan içinde, kolektif bir bilgi ve kolektif bir etki ile olunan saatten sonra tekil eylemli hiçbir yeteneğiniz; kolektif imajlı, kolektif miraslı, kolektif potansiyelli olmaktan kurtulmaz. Kesikli sürekli üreten kolektif yapı içinde bu imajdan sıyrılmanız olanaksızdı.
Doğada avcı toplayıcı grupla totem yapı ile kolektif sağlatma hareketi içinde olduktan sonra yine kolektife göre kolektif başlayan üretim sürecinden sonra da kolektif oluşun dışında da üreten güç yoktu. Siz makine yapan makine ve tasarımlarla simülasyon uygulamalı teknik süreçler geliştirseniz de; tüm bu bilimsel gelişmeler yine bir kolektif imajlı kolektif mirastırlar.
Falan laboratuvarlarda gizli çalışmalarla Hertz radyo yayın dalgalarını bulsa da, Hertzi radyo dalgasını bulacak aşamaya getiren ön hazırlık ve ön envanterlerle, Hertz ’in düşünme tekniği ve Hertz ‘in laboratuvarı ile laboratuvardakiler tümden kolektif birikimli miraslardı. Hertz deneyden çıkarım yaparken bile kolektif süreçlere göre düşünüp sonuçlar çıkarmaktadır. Sonuçlar kolektif süreçlere göre kontrol edilmektedir.
Kolektif süreçlerle beraber kişilerin arasında kişisi ve kolektif etkili bilgi akışı; geri bildirim hareketi içinde gözlem, deneyler de kolektife göre (grup eğilimine göre) kolektif etkili eylem ve imajlarını oluşmaya başlamıştı.
Kolektif güç, kişiyle beraber kişinin dışında, bir etki ve bilgidir. Kolektif senkronlu modüle bilgiden eyleme, eylemden bilgiye ve kolektif kodlu, kolektife göre özgecil düşünüşle kişisi zihin imajlarına dönüşmüştü.
Kişiyle doğa arasında bilgi akışına göre kişi ile doğa arasındaki bilgi akışı arasına giren süreç kolektif birim zamandı. Kolektif birim zaman nedenle artık kişi ile kolektif etki arasındaki bilgi akışı hem kolektiftir. Hem de kolektife göredir.
Bilgi artık kolektif bilgi ve kolektif etkidir. İlk kolektif etkiyi ortaya koyanlar gruba aitlik eğilimiydi. Sonrasındaki totem yapılar groteski kolektif etkili mana anlamasını daha bir düzen içinde karmaşıklaştırdılar.
Zamanla totemi yapı içindeki totemi mana anlaması üreten kolektif süreçle, totemi mana anlamasını aşan kolektif bir İRADE süreçlerine dönüştü. Gruplar arası üretim hareketi sürelerini başlatan bu irade İLAHİ İRADEYDİ. İlahi irade totem meslekli üreten grup iradesi ile gruplar arası ilişkileri veya girişmeyi başlatan iradeydi.
Gruplar arası üretim hareketi ittifak süreci de bileşik ve anlaşmalı iradeydi. İttifakı irade farklı kullanımla, farklı tüketimle ve farklı iş uğraş, akıl işletmesi olan farklı totem mesleği çalışma ve düşünüşleri olmakla süreci çok köklü entegrelerle ittifakı süreci eklektik düşünce biçimine çevirmişti.
İşte kolektif birim zaman bu ittifak iradeli karmaşık süreçlerle kolektif eylem ve bilgi daha bir üs sel durum eylemleri içinde geçmekle gelişme dönüşme umulmadık hızda artmıştı. Kısaca yeni mana anlayışı daha karmaşık durumla İTTİFAK İRADESİNE dönüşmüştü. Bilgi gruplara arsı ittifakı toplum bilgisi olmakla bu miras; bu aşamada ittifak iradesiyle oluşan insanlara intikal ettirilmiştiler. İnsana intikal eden kolektif bilgidir. Kolektif bilgi de üretim gücü içindedir.