Asım'ın Nesli
Merhum M.Akif'in de dediği gibi Asımın Nesli Diyordum Ya Nesilmiş Gerçek .İşte Çiğnetmedi Namusunu Çiğnetmeyecek.Akif bu dizeleri yazarken belki 1 asır geçti üstünden .Gençliğimiz neyle değişti?Sürekli birileri bişeyi dayattı bizlere.Bilgisayar oyunları ,twitterler,facebooklar.Beyin hücrelerimizi tembelleştirmek istediler.Sonra aramıza sinemayı soktular.Sonra televizyonu.Ahlaktan bir haber filmler yayınladılar.Özendirdiler herkesi kendi yaşantılarına .Onlarda aile diye birşey yoktu.Çünkü herkes kendi başına bağımsızdır.Birlik ve beraberlik duygusu yoktu öyle ya Kurtuluş Savaşında bil Afrika^'dan bir çok vatandaşı Bizlere kalkan olarak kullandılar.Onlar bilmiyorlardı ki karşısındakiler din kardeşleri .Çünkü bunlar birlik ve beraberlik nedir bilemedikleri için başka milletlerden insanları savaşmak için cepheye getirdiler.Biz ise Çanakkalede gösterdiğimiz birlik ve beraberlik ile ,kardeşlik duygusu ile ,vatan aşkı ,din aşkı ile ezanlarımızın sesinin kesilmemesi için göğsümüzü siper ettik.Allahın izniyle kazandık bu mücadeleyi.Bundan 3-4 asır önce Doğu'dan öğrenilen tuvalet kültürü ,yemek kültürü ,düzen ,temizlik bizlerden öğrenilen bizime ecdadımızdan öğrenilen şeyleri aldılar.Sonra bu gençliğe villarda,en lüks arabalara binen ,partilerde,alkol sınırsız ,sigara ,ahlaksızlıkları gösterdiler bunların meşru olduğunu dayatmaya çalıştılar bu hayatın en güzel hayat olduğunu beyinlere,hafızalara kazımak istediler.Bu milleti bunlarla oyalayıp kendileri yollarına devam edeceklerdi .Oysa bizler beraberce oturup çay,kahve sohbetleri yapan ,alkollerle partilerde sürten değil ,sokaktan geçen ninemizin elindeki poşetlere yardım eden ,saygısı ve sevgisi olan bir toplumduk .Medeniyet alkol ise medeniyet ahlaksızlık ise o devlette ne kardeşlik duygusu kalır ne de birlik duygusu.İşte bu milleti böyle yemeye çalıştılar.Artık Türkçemizi bile unuttuk.Yazışmalar bile onların yaptığı bir sisteme uyarlanmıştı sanki.Zibidilik hoşumuza gidiyordu galba .Düzgün kalan insan ise bidon kafalı oldu ,çarıklı oldu ,göbeğini kaşıyan insan oldu,kültürsüz oldu,köylü oldu .Ama hiç farketmediler ki bu bir oyundu bunu diyenler ise bu oyunun bir parçası haline geldiler ....