Aşk Tek Kişiliktir

Aşk her zaman iki kişilik midir? Yani aşkın var olması için her iki tarafın da sevmesi mi gerekir? Peki acı çekmeden, hasret duymadan senden habersiz olan sevgiliyi, ne kadar sevebilir; sevgiliye ne kadar aşık olabilirsin ki?

Kavuşmayı beklerken insan, sevdiği kişi onun gözünde daha güzeldir, daha özel, daha da değerlidir. İşte ancak o zaman aşktan söz edilebilir. Aşkın her zaman iki kişilik olacağını kimse söylemesin bana. Tek kişinin kendi içerisinde yaşadığı aşkın iki kişilik aşktan daha çok faydaları vardır. Çünkü elde edilen beklentiler, zamanla insanoğlu tarafından yıpratılabiliyor ve değer kaybedebiliyor. Onun için severken sevilmediğini bilmek; sevdiğin insana daha çok değer vermek ve acı duymanın yanında hayatta tüm zorluklara karşı gelebilmek, onlara direnmek demektir.

Aşkı tek kişilik yaşayan bir insan sevdiğine bahçesinde yetiştirdiği bir gül gibi bakar.

Aşk, aslında tek kişiliktir. Sevdiğin insanın bunu duyması ve onun da seni sevmesi durumunda aşk bitmiştir bence. Artık buna aşk değil, sevgi deriz belki. Sevginin aşkla kıyaslamasını yapmak da yine insanın kendi içerisinde yaşadığı buhranlara ve çözümlemelerine bağlıdır. Öyle ki bence aşk durumunu geçmiş ve Sevgi halinde bulunan bir insan, önceden sevdiğine bahçesinde kendi yetiştirdiği, büyüttüğü, beslediği bir gül gibi bakarken sonraları ona altın kafeste büyüyen bir kuş gibi bakacaktır.

Sen onun altın kafeste çok mükemmel bir hayat sürdürdüğünü düşünürken, onun bütün beklentilerine cevap versen bile o kuş günden güne erir ve altından yapılmış kafeste yaşayamayacağını düşünerek yıpranır ki, buna da yine en büyük sebep sen olacaksın.

Bir gül fidanı yetiştirmek, altın kafeste kuş beslemekten daha iyidir.


25.07.2005
Şanlıurfa

23 Şubat 2012 1-2 dakika 4 denemesi var.
Yorumlar