aşka inanmayana aşıksanız....
Aşka inanmayana aşıksanız,siz çakılı mecnunda;o ise en ucuz ciğeri aramaktadır tezgahlarda..dur! diyemezsiniz.durmaya niyeti yoktur.git!diyemezsiniz içinizden gelmez.ne dur ne git.kalırsınız arasında.bir düğüm boğazınızda.bitmeli..zaten hiç başlamadı ki yeter artık bitsin derken...bir an gelir aklınıza..bir an..aklınızı donduran.o anı anımsadınız ya..hani o birlikteyken görürken yüzünü henüz yok olmamışken o an..bir an canlanır gözlerde..o anın yaşandığı anda henüz duman çökmemişti,henüz kar basmamıştı dağlarınızı,henüz deli yağmamıştı yağmurlar üzerinize.ve siz henüz sırılsıklam değildiniz aşkından başka..güzeldi pencereniz o zaman manzaranıza doyulmazdı.umutsuzluk yoktu sözlüğünüzde.ve hep heyecan vardı yeni bir güne.bir istek yaşamaya dair..çığ hazırlanıyordu meğer arkanızdaki en rakımlı tepede.haberiniz yoktu,siz sevmekle meşguldünüz.kördünüz..an'ları kazıyordunuz beyninize.nerden bilecektiniz,o ilk haliyle mutluluk veren anların daha sonra bir ?anı? olunca ağlatacağını.hem de yer mekan tanımadan.hem de burnunuzun direğini sızlata sızlata.pervasızca ağlatan bu anılar o anlar mıydı gerçekten.olabilir miydi bu!
Gülücükleriniz en içteniydi o zaman..ama acınız da en harbi o anın üstüne şimdi.nasıl olur?aynı olay değil mi..gülücük&acı=aynı an..nasıl olurdu?akıl almaz geliyor değil mi..bu orantı ne ters bir orantıydı böyle..ve ne şirindi öksürdüğünde ve çok güldüğünde kızaran ve sulanan gözlerin..bir hiçmiş meğer kulağına hiç unutmayasın diye taktığımız küpe..kocaman bir yalan oluveriyor demek bir gün gerçekler.zaman tatlıyı acı yapabiliyor.inandığın en adi bir yalan,güvenin oynak bir kahpeye dönüverebiliyor.5 para etmez ciğerler dikiliyor gözlerinin önüne.ellerini kapatsan yüzüne nafile..gene o!ondan bi şey gene..kahkahada ellerini yüzüne kapatırdı ya hani..düğüm boğazındadır hala..ilk gördüğün an atılmış ve halen çözülememiştir.tek değişmeyende oydu galiba..o düğüm sanki bilmişti her şeyi..ve şimdi minibüs camlarında ağlayan yüzüne bakarken en çok ta o anlıyordu seni.o hep seninleydi.anılar diyordun ahhh anılar!ne tatlıydınız.ve ne acıtıyorsunuz şimdi.ona yaptığın bir şeyi eğer o her gün geçtiğin yolda yapmışsan yanmışsındır her geçişte...eyvah...hem de 1.dereceden..hem de izi kalıcı..geri dönebilmek mümkün olsa en çok o yollardakileri söküp atarsın.çünkü geçmek zorundasın.geçerken ezilmek zorundasın.e her gün yolda ağlayamazsın..gittiğin yerlere de taşıyamazsın.kırk kere kazılsa da yollardadır gene anılar..kırk tane üstüne eklense de yüreğindedir gene anılar..yak buyur burdan, buyur burdan yak..
Biraz geçti gibi olur.açar minibüs şoförü radyoyu. yapmaaaa!...işte ve yine ve ısrarla o şarkılardan biri.o usul usul söylediği..o kuş cıvıltısı uyandıran o zamandaki o melodi,şimdi birer kızgın demirdir kulaklarında..tıksan nafile,hoparlör beyninde..inersin biraz yürüyeyim biraz açılırım dersin..karşıdan bir anne oğul yaklaşır,gülümsersin.ne tatlı dersin..çocuğa bakıp,dağılır bir salise aklın.bağırır anne çocuğuna ismini..duyarsın.oğul duymaz ama anne gene bağırır o ismi..efendim diyesi gelir kalbinin.o isim kalbindeydi ya ne zamandır.oğul gene duymaz,anne gene bağırır umarsızca..adımların koşmaktan öte olur..kaçıp kurtulmak istersin tutsağı olduğun o isimden..durur soluklanırsın önünde durduğun dükkanın adı ilişir gözüne..balyozdur ardı ardına inenler..ama hani ya zevkti o isim bir aralar sana.söylemesi ve de duyması.anmak her an..şimdi zehirdi,zemberekti..değişen neydi.her şey an'da güzeldi..anı'da berbattı. Bir tesellin vardır.her şeye inat..hayata inat..ucuz ciğer hayranına inat..bir tesellin yalnızca..?ben çok güzel sevmiştim? ..ister an olsun ister anı..bir tebessüm yüzünde,bir acı kalbinde aynı anda..an ve anı iki düşman birbirine..yüz güldüren ve burun direği sızlatarak yüreği burkarak ağlatan aynı ama tıpatıp aynı sahne..nasıl olurdu bu ?? ..nasıl..
?okyanus tadında yazılar?
Zeynep KERİM
eyvallah olsun bu gönüle bu denemeye.
sevdayı ak tutabilen yürekler ne kutsaldır... sevdayı acıya rağmen pak tutanlara ... selam...
çığ hazırlanıyordu meğer arkanızdaki en rakımlı tepede.haberiniz yoktu,siz sevmekle meşguldünüz.kördünüz..an'ları kazıyordunuz beyninize.
emeğine yüreğine sağlık
tebrikler kendimide bulabildim bir yerlerinde...
aşk'a inanmayan aşık olunur çoğu zaman..aşık oldugumuz da bi başkasına aşık olur fakat onun aşık oldugu da aşk'a ınanmıyordur..oda başka birine. . . böylece uzar gider bu zincir:)