Aşkın Detayı
Başlangıç;
Beynim, gözümle gördüğüm/kulağımla duyduyum kişiyi/şeyi beğenir, gönlüme gönderir. Gönül süzgecinden geçenler kalbime ulaşır, kalbim aldıklarına göre beynime cevap verir. Beynim, kalbimden aldığım cevapları düşünceye dönüştürür. Düşündüklerimi karşı tarafa aktarmak için gönlümden beynime istekler gönderilir, beynim gelen istekleri ayıkladıktan sonra en iyilerini, dilime komutlarla gönderir.
Gelişme 1 (aşk);
Aşk istem dışı çalışmasına başlar. Karşı taraftan aldığım, kelimelere, mimiklere, fiziki özelliklere, göre beynim sevgi makinasını çalıştırır, sevgi makinası ısınıp çalışana kadar geçen süre zarfında, beynim diğer görevlerini aksatmaya başlar. Başlıcaları; uyku düzeni, yemek düzeni, işe/okula konsantrasyon. Bazı duyguları da olduğundan fazla çalıştırır; kıskançlık,cesaret,mutluluk,sahiplenme,zevk. Bazı duyguları az çalıştırır; sinir,karamsarlık. Gönül kapısını da kapatmıştır bu arada.
Gelişme 2 (sevgi);
Sevgi motoru tam kapasite çalışmaya başladı. Aşk çalışmasını rolanti durumuna aldı, beynim sevgi motorundan gelen bilgileri gönül süzgecinden geçirmeden onayladığı için, normal görevlerini yapmaya başlamıştır.
Sonuç ;
Aşk çalışmasını durdurmuştur artık. Beyinim normal çalışmasına başladığı için; aşk modunda olduğu zaman alamadığı duyguları, hareketleri almaya başlamıştır, itici hareketler, anlamsız cümleler, vücut kusurları, luzumsuz telefonlar vb. Ve bunlara cevap verecektir. Beynim bu cevapları önce, sevgi motruna gönderir. Sevgi motoru, karşı tarafı incitecek,üzecek cevapları, sabır, akıl ve fedakarlık süzgeclerinden geçirip ona göre beynime cevap gönderecek. Beynim bu cevapları koşulsuz dilime komutla gönderecektir. Evlilikle bağlanıncaya,ya da beraber yaşamaya başlayıncaya kadar sevgi bu şekilde çalışmasına devam eder. Evlendikten ya da beraber yaşamaya başladıktan sonra; özlem, sabır, fedakarlık, zevk, duygularında yıpranmalar olamaya başlar artık. Gönül kapısı açılır ve yeni kişilerden gelen iletiler alınmaya başlar. Burada sevgi makinası zorlanmaya başlamıştır, beyin bu hasarın farkına varır ve sevgiden gelen cevapları incelemeye başlar. Sevgi makinası genelde kontrolden çıkmaz (tek ilişkiden bahsediyorum) ve yaşamımızın sonuna kadar beraber olduğumuz kişiyle yaşarız. Ne yazık ki kontrolden çıktığı kişiler oluyor ve tüm işlemler aynı şeklide işleme yeniden başlıyor. tercih sizin ya hep, ya tekrar (tabi bir yere kadar).