Atasözleriyle Gençlere Hiciv

''Ey genç:gölgemin peşinden gelip karanlığımı giyindin,aklığın üzerine.Oysa testiyi kırmadan önce çekmiştim kulağını''.Kaale almadın hiç bir sözümü.Ne yapalım her koyun kendi bacağından asılır.

Ay'ın on beşi aydınlık,on beşi karanlıktır.Sen,ceylan yüzün,fidan boyun ,kumral bukleli saçların,gençliğin kıvraklığıyla, aydınlık yüzünü çevirdin karanlığa.Altın pas tutmaz derler ama,sen altın adını bakır ettin.

Arabanın ön tekerleği nereye giderse,art tekerleği oraya gidermiş..Çok doğru..

Özenti:Avrupalaşmaya özenti.Orada gençler reşit olunca evlerinden izin almadan ayrılabiliyor ve özgürce yaşayabiliyor.Lakin oradaki yaşam standartları burayla kıyaslanamaz.Ağaç düşse de yakınına yaslanır.Ey genç sen birden diktin kafanı gökyüzüne,sana erişilmez sandın.Lakin ağaç ne kadar uzasa göğe ermez,unutma!.Laflarım bir kulağından girdi,diğerinden çıktı değil mi?

Olsun öyle hırslandırdıın ki yüreğimi kalemim dizelere geldi.Akıl yiğide sermayedir,aklını başına topla yiğidim.Zararın neresinden dönülse kardır.Sonra akılsız başın cezasını ayaklar çekermiş.Alim ile eyle ülfet,alırsın mertebe!cahil ile etme sohbet,dönersin merkebe!
Çevirdin yönünü,küskün gittin anana.Yalnız ana besler hurmayla,eloğlu karşılar yarmayla.Anaç tavuğun bastığı cücük ölmezmiş.Ana kızına taht kurar,kızı bahtı kocada arar.

Adam adamdır olmasa da pulu,eşek eşektir,olmasa da çulu.
Adam hacı mı olur,ulaşmakla Mekkeye,eşek derviş mi olur,taş çekmekle tekkeye.Anlayana sivri sinek saz,anlamayana davul zurna saz,kardeşim..Benden söylemesi....

14 Ocak 2012 1-2 dakika 74 denemesi var.
Yorumlar