Bahar Yola Çıktı Bile

Bahar hafiften göz kırpmaya cilve yapmaya başladı mı ne?

Güneş bir görünüp bir kaybolma şakasından vazgeçip tüm günlerini bize sunmaya sarıp sarmalamaya,ısıtmaya okşamaya hazır..Toprak hazır,dallar,yapraklar ,tomurcuklar hazır.Bizde hazırız onu kucaklamaya, çok özledik,çok bekledik hasretle.Mart ay ı güneyde ve egede bahar demek.Doğuda ise hala kapıdan baktıran,kazma kürek yaktıran.Her ne kadar eski kışlar kalmadı desek te kış kışlığını yapmaya devam ediyor.Mart ayı arada derede kalmış .Ne biliyor soğuk yüzünü göstersin ne biliyor ısıtsın.Bazen esip gürlese de gönlü yumuşak,hemen indiriyor yelkenleri,bütün güzellikleri Nisana bırakmak istemiyor.Hafiften kıskançlıkta var.

Bazen bir kaptırıyor kendini bahara kelebeklerle vals mi dersin,kuşlarla düet mi,arılarla ağız dalaşı mı ,tomurcuklarla aşk mı hepsi var.Oh.. işte bahar işte aşk demeye kalmıyor sıkılıyor, başlıyor soğuk soğuk esmeye.Bütün tomurcuklar yerde,kelebekler arılar kaybolmuş.Ne oldu şimdi,ne güzel kendimizi kaptırmışken bahara ,yeniden kışı hatırlatmanın ne alemi var.Mart bu ne yapacağı belli olmaz yarısı yaz yarısı kış demişler ama bu ayda kutlanan baharın gelişini doğanın uyanışını temsil eden Nevruz bayramı var.

Nevruz; uyanış,diriliş, varoluş demektir.21 martta geceyle gündüzün eşit olduğu günde kutlanır.Eski kültürlerde bayram havasında kutlanırmış.Temizlikler,yemekler yapılırmış.Çocuklara hediyeler maniler eşliğinde verilirmiş.Delikanlılar kendilerine eş olarak seçtikleri kızın evinin kapısına ucu düğümlü şal bağlarlarmış.Eğer ev halkı bu izdivacı uygun bulursa düğümü çözerlermiş,delikanlı da bu şalı evleninceye kadar beline takarmış.Akşam yemeğinden sonra yakılan ateşin üzerinden kötülüklerden korunmak ,şifa bulmak,eş bulmak dilekleriyle atlanır,evler yeniden bütün kötülükler gitsin diye içeriden dışarıya doğru süpürülürmüş.Evlenme dileyenler bu küllerden bir miktar alır bir sonraki nevruza kadar saklarlarmış.

Bir şölen havasında kutlanan nevruz amacından saptırılıp bambaşka bir şekle büründü günümüzde.Bu güzel masum kutlama ne hallere getirildi.Her nevruzda bu sefer neler olacak diye beklemekten bayramın anlamını unuttuk.

Ben yine de nevruzun , kardeşliğin ve beraber yaşama kültürünün bir parçası olduğuna inanarak baharı bayram tadında kutlamalarla karşılamak istiyorum.Umarım söndürülen nevruz ateşi yeniden canlandırılarak eski güzelliğine ve itibarına kavuşup eğlencenin adı olur. Sevgiyle kalın...

25 Mart 2011 2-3 dakika 13 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar