Başka mahallenin çocuğu

Bir küçük ama şirin bir mahalle varmış. Öyle güzel bir yermiş ki herkesin gözü onun üstündeymiş. Bu mahallenin çocukları varmış, öyle candan öyle sevecenmiş kiler bir birlerine çok bağlıymışlar. Akşamlar bir araya gelir plastik topla futbol oynarlarmış. Öyle bir birlerine bağlıymış kiler aralarına başka birilerini almazlarmış. Aralarında çok güzel futbolu oynayanlarını kaptan seçerlermiş.

Öyle heyecanlı öyle güzel geçermiş ki maçları kırgınlık dargınlık olmazmış. Takımları ayarlarken adımlama yaparlarmış kim kimin ayağına önce basarsa o önce takımını seçermiş. Çocukların hepsi aynı mahallenin çocuklarıymış.

Her akşam bir araya gelirler etraftan buldukları taşları üst üste koyarak kale direği yaparlarmış. Her gün bir tane plastik top patlatırlarmış. Hemencecik koşarlarmış Ahmet amcaya bakkala. Ahmet amcada tabi her gün top bulundururmuş bakkalında.

Bir gün başka mahalleden bir çocuk gelmiş bende oynayabilir miyim ??
- Takım kaptanı: Olmaz demiş

Kuralları vardı aralarına başka mahalleden çocuk alamazlardı ve hiç almamışlardı da.
Çocuk kızar ve mahallesine gider. Çocuk zengin bir ailenin çocuğudur futbol oynamayı da sever ve de güzel oynar.

Bizim çocuklar her akşam oynarlar neşeli sevinçli bir şekilde çamur toprak demezler öyle dalarlar ki futbol oynamaya adeta kendilerinden geçerler, en mutlu oldukları andır onlar için anlatılamaz.

Bir gün o çocuk yine gelir oyun sahasına eline birde meşin futbol topu almıştır ve çok kaliteli bir toptur. Bizim çocuklara oynayalım falanda demez yan tarafta topla oynar. Bizim çocuklar dikkat eder giderler yanına bu nasıl top derler !!! Ne bilsin bizim çocuklar plastik top vardır bir bakkal Ahmet amcamda, onunla oynarlar.

Çocuk anlatır topun özelliklerini sayar işte ; bu top patlamaz, havalanıp uçmaz, yumuşak..... Bizim çocuklar Ağzı açık dinlerler ve hepsinin içinden topa vurmak geçer.

Sonra alırlar aralarına topa vurmak için artık çocuk akşam olduğunda topla beraber gelir ve oyuna başlarlar. Derken çocuk artık aralarındadır onların aynı mahallenin çocukları gibidir.

Bir gün oyun başlayacaktır oyuncu seçilir güzelim adımlama olayı ile adımlar atılıyor ve atılırken son ayak basıyor ve o ayak artık o başka mahallenin çocuğunun ayağıdır....

Başka mahallenin çocuğu gerçekten güzel oyun oynamıştır........

06 Mart 2010 2-3 dakika 8 denemesi var.
Yorumlar