Beklenti

Standart bir gün beklentileri(erkek için)

Sabah, sıcak yatağımızda mışıl mışıl uyurken; 'hadi kalk, kahvaltı hazır oğlum/hayatım'

Ardından kahvaltıda beklediklerimiz: çay, süt, meyve suyu..., yumurta, patates, peynir, zeytin..., çorbacıları da unutmayalım ve çorba.

Devamında, her hangi bir gömlek, her hangi bir pantolon ve her hangi bir çorap, ayakkabı, ceket, yelek hiç fark etmez.

Sonrasında, okul zamanında isek; sınavsız, sözlüsüz, ödevsiz bir okul günü.
İş hayatı için; az evraksız, az güç sarf ettiren, mümkünse elektriklerin gittiği için hiçbir makinenin çalışmadığı bir gün. Ne kadar az iş, o kadar iyi türünden.

Öğrencimiz okuldan evine döndüğünde, yemek o kadar da önemli değildir mesela, bazı yaş gurupları için. Hemen üstünü değiştirip, arkadaşları ile birlikte oyun oynamaya çıkabilir, yahut bilgisayarının başına oturup akşama kadar oyun oynayabilir. Lise ve daha yukarısı için ise; sevgilisiyle msn, face, değilse bile park bahçe...

Çalışan kesimimiz için ise; bir an önce eve gidip dinlenmek. Tabi ki her hangi bir futbol karşılaşması yok ise, ya da arkadaşları ile kâğıt, okey ve bilumum kahvehane oyunları oynanmayacak ise. Bazılarının poker, rulet gibi merakları var ise de benim çevremde olmadıkları için onları ayrı tutuyorum. Zati havyar da isterlerdi sabah kahvaltısında ve akşam şampanya...

Evdeki kadın(anne veya eş) eve getirmeyi başarabilmişse bu kişiyi; güzel bir akşam yemeği. Öyle her zaman aynı yemek! Demeyeceği mükellef bir sofra. En sevdiği yemekler ve tatlılar beklentinin hep en üst sıralarındadır, biline.

Sonrasında yaş gurubuna göre haber bültenleri, spor haberleri ve ardından mümkünse en vurdulu kırdılı filmler. Korku da olur, bilim kurgu da. Ama lütfen duygusallığı tavan yapmış bir film olmasa...

Bu arada kahve yahut çay ve yanında atıştıracak bir şeyler. Tabi ki gençlerimiz kendi odalarında ve bilgisayar başındalar yine. 'Anneee, çay olmadı mı daha' diye zati beklentilerini belirtirler. Ya da 'dünkü kekten kalmadı mı?'.

Standart bir gün beklentileri(Evli bayan için)

Bu sabah eşim hazırlamış olsaydı kahvaltıyı beklentisi ile gözlerini açıp hüsranla devam.

Ardından bu gün üstüme ne giysem, saçlarım, gözlerim, makyajım, ayakkabılarım, çoraplarım... hoş bunlar beklenti kategorisine girmiyor olsa da yapacak bir şey yok .

Sonrasında veya öncesinde eşinden kahvaltı için güzel sözler.

Ve ayrılık anı. Sanki bir yıl görüşmeyeceklermiş gibi eşlerinden hüzünlü, duygusal sözler. Hemen ardından acaba eşim beni düşünüyor mu? Belki iş yerine gidemedim yahut evde kalan için; belki tüp patladı, yangın çıktı... insan bir aramalı sormalı beklentisi.

Öğle: yine aramadı. Belki güzel yemekler yoktu, insan bir düşünür arar. Bir kerede öğle yemeğine çıkartsa dişimi kıracağım. Sankim kıracakmış gibi .

Akşam: genelde eve erkekten önce gelmek. Ardından mümkünse kendi anahtarı ile açmasın beyimiz ve gelirken hiçbir şey alamamışsa; bir paket çikolata da mı alamadın herif. Çiçek, hediye, iki kişilik konser bileti, sinema da olur, tatil olursa hepsinden iyi olur. Yemek? Yoo asla olamaz ki onun canı çıkmıştır zati yemek hazırlamak için ve siz, çıkıp hadi dışarıda yiyelim mi diyeceksiniz bunca emeğin üstüne. Çok yanlış hareketler bunlar, çook. Lütfen bir gün öncesinden haber ediniz yemek için. Ki ancak hazır olabilirler zati kıyafet ve bakım amaçlı .

Ardından şu haberlere bakmasa ölür sanki. Spor mu? Bıktım artık. Bari şu diziyi izlesek, ama şu kanalda şu film vardı, çok romantiğe benziyordu. İki de bir mutfaktan getirdiklerimi sanıyor ki onun için getiriyorum, sıkıntıdan sıkıntıdan ama, anlayan yok ki. Bildiğin öküz işte. Zati doğum günümü unutan adamdan ne beklersin ki... Hele bir evlilik yıl dönümümüzü de unutsun bak bir kova suyla uyandırıyor muyum, uyandırmıyor muyum her sabah .

* Herkese beklentisiz bir Pazar günü diliyorum. Ki tatil olmasından özel günlere girer, aman ha! Dikkat!!! Ya bu gün doğum günüsü ise? Ya da evlilik yıldönümünüz ise? Atın artık üstünüzden tatil miskinliğini ve yazın son demlerini yaşayınız, ailenizle ve sevdiklerinizle birlikte.

23 Eylül 2012 4-5 dakika 16 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar