Ben Bu Gün Yas Tutuyorum

Bu gün dünya kadınlar günü. Bir kadın portresi çiziyorum gök yüzüne; okuma-yazma bilen, çocukken babasından, evlendikten sonra eşinden dayak yemeyen ve özgürce giyindiği için toplumca hor görülmeyen mutlu bir kadın çiziyorum bulutların arkasına.

Soruyorum size bu gün hangi türden kadının günü? Çocuk yaşta babası yaşında ki yoksa içki, kumar bağımlısı kocalarından dayak yiyen mi? Yok yok! yaşı kaç olursa olsun tecavüze uğrayan kadınlar günü , bu gün. Allah aşkına söyleyin bana neyi kutluyoruz biz? Dünyada yüzlerce hatta milyonlarca kadın hor görülürken, hiç sayılırken, bir mal gibi alınıp satılırken, ezilirken ve bu günden habersizken biz hangi yüzle kutluyoruz bu günü.

Toplumsal gerçeklerle yüzleştiğimde Allah' a binlerce kez şükür ediyorum. Yine de içim acıyor. Yıllar geçiyor ve bir çok şey gelişirken hala kadınlara yapılan haksızlıkların devam etmesi utandırıyor beni. Çünkü bu toplumsal ayıbımız. Kendi cinsime yapılan bu hakaretleri görünce yüreğim parçalanıyor.

Bu günün ortaya çıkmasının asıl nedeni '' 8 Mart 1857 tarihinde ABD' nin New York kentinde 40.000 dokuma işçisinin daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasın da greve başlaması fakat polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önüne kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda çoğu kadın 129 işçinin can vermesi.'' Bu gün aslında ölen kadınların anısına yapılan bir gündür. Zamanla tüm kadınlara hediye edilmiş bir gün.

Düşünüyorum da nasıl bu hale geldik? Kurtuluş savaşında analarımız, ninelerimiz erkeklerle bir olup bu vatanın her karış toprağına kan akıtırken, erkeklerimiz, insanlarımız bu günleri ne çabuk unuttu. Oysa bu toprakları kazanmak unuttuğumuz kadar çabuk olmamıştı. Kendini üstün sayan erkekler şimdi soruyorum size eskiden kadınlarla sırt sırta cephede savaşılmamış mıydı?

Günümüzde kadınların başarılı olmadığı iş sayısı çok az fakat takdir edilen bayan sayısıysa neredeyse yok. Kendi memleketimden bir örnek vermek istiyorum. Ben Karadeniz' liyim ve memleketimde erkekler dururken kadınlar bağ, bahçede çalışıp sırtında odun taşıyorlar. Ayrıca yine kadınlar değil midir? Onca askeri doğuran.

Ben bu gün toplumca var sayılan, özgür kadınların gününü kutlamıyorum. Ben bu gün Türkiye' de hatta dünyada yok sayılar, hor görülen, katliamı yapılan kadınlar için yas tutuyorum. Haydi buyrun hep beraber yas tutalım.....

08 Mart 2013 2-3 dakika 23 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (2)
  • 11 yıl önce

    Güzel bir konuya değinmişsin Efsun. 8 Mart aslında seninde açıkladığın gibi Dünya İşçi Emekçi Kadınların günüdür.! Ama herşeyin suyunu çıkartan bizler bundada geride kalmadık...

    Denemende çok güzel konularadeğinmişsin ve bu konalara değinmeden edemicem. Savaşlarda erkeklerle beraber savaşan kadınlar; bugüne bakıldığında erkek gözünde beş para etmez. Horlanıp bir pazarlık aracı veya tatmin aracı olarak kullanılmakta. Ne zaman değişecek bu düzen hiç bilmesem de kesinlikle değişmesi taraftarıyım.!

    Evet Yas tutulacaksa eğer bugün tutulmalı sana katılıyorum. Ve bir yazımda da dediğim gibi;

    ERKEKLER İNSAN SIFATINA LAYIKSA KUSURA BAKMAYIN AMA BEN SADECE KADINIM..!!!

    Çok güzel bir yazıydı. Eline yüreğine ve kadın sesine sağlık.!

  • 11 yıl önce

    Evet bugün düünya kadınlar günü maalesef Nazım'ın dediği gibi soframızdaki yeri öküzümüzden sonra gelen kadınlarımız. yitik toplum anlayışımız ve her türlü bedeli ödeyen ödettirilen anlar, kardeşler kadınlar, kadınlarımız... tebrikler efendim. başarılar her daim...