Benliğin Belirmesi
Organizmalara dek egolar, evrensel alan yön hareketine açık bir yüklenimdirler. Egomuz, evrensel totem alan içinde parçacık hareketi gibi bir tabudur. Yani benlik, tabusal bir belirlenim girişmesidir.
Alan hareket yönüne göre açık yüklenimler, nelerdir? Bu aşamada iki gerektirmeyi belirtmek yeterlidir. Birincisi, en az dış dünya ilkesini içimize yansıtmaktır. İkincisi de; egoların dıştan enerji sağlayıp, dışa atık bırakmasıdırlar.
Egolar bu görece yüklenmelerini, Evrensel totem etkiler içinden seçerler. Bize göre olan seçili totem belirmeleri miz olan benlerimiz, bu seçilileri görece olanın duyumları haline getirirler.
Bu seçme ayıklama nedenledir ki evren, bize göre oluşla mantıklıdır ve bizim içindirler! Biz evrensel totemi alanın, tüm belirir olmalarını duyamayız. Benlik, Evrenin belirir olan tüm özelliklerini; duyum haline getiremez.
Evreni tümden duyum haline getirebilseydik; hem bütünün içinde kendimizi yansıtamazdık; hem de bu durumda biz, evrenin özdeşi olurduk. Bu hal dahi, birinci yüküm edinme ilkemize de aykırı olurdu.
Benlikler, evrensel belirme içinde olandan, sadece birazını seçip ayıklar ve girişir. Bu girişme olanca en az dış dünya olma ilkesi çerçevesinde olur. Benlikler, bu ilke çerçevesinde oluşur. Benlik, kendi dışında olan dünyanın; kendi belirmeli bağıntısal özelliğiniı; sanki kendisine özgü özel bir özellik yansıması gibi görür olurla kullanıp girişirler!
Benlere dek olan bu kabil özelliklerin seçen ayıklayan girişmeleri; evrenle bizim aramızda zorunlu bir TOTEM bağı oluştururlar. Yani bu kabil benci seçip ayıklanmaların kendisi, bir totem bağdır. Benlikler, evrensel belirmeler içinde oluşla, Evrensel özellikleri; kendilerine özgü, kendi kriterleri ile girişirler.
Evrensel belirmelerin, insana (bene) göre olur seleksiyonları, totem alan içinde alan yönü (devinim) kazanırlar. Muzun görünmesi ile yenmesi arasındaki boşluklu ve taneciklioluşum elmadan size doğru olan alanın yönüdür. Bu boşluk sosyo-toplumsa ve kişisel öznelliklerle doldurulup, kural, alışma haline getirilir.
Örneğin; muzu sizin yeme eyleminiz veya muzu grup içine getirip yemeniz gibi yeni ve özel, öznel kaide ve normlar ortaya koyarsınız. İşte alan yönü kazanan bu akıştı bağ olan evrenselin benliğe göre okunması tabusuna; totemi bağ, diyoruz.
Ve benliğe göre olur bütün seçilenler, HAZ kriterimize göre uygun oluşla (sosyo-toplumsa ve kişi sel) benliğin içine alınırlar. Alan içinde, hazdı eşiğe uygun olana, alanın etkisi; adeta frensizdir. Bu yüzden kendisine totemi alan etkisi olan her bir özellikti tabusak süreç belirmeleri üzerine totem alanın gücü; ileri akış yönü oluşla belirir (alan boyu akış verir).
Alan hareket yönüne göre zıt oluşumlar nelerdir? Bir süreç, alan yönüne ne kadar uygun olursa olsun, süreçler daima aksardılar. Benliğe göre bu durum, sürecin kötü tabusu oluşla ortaya çıkar. Söz gelimi elmanın varlığı ve elmanın yenmesi, haz oluşla; sürecin ileri yön akışıdırlar. Totem alanın tabuları, ileri süreçli yol akışlarına göre belirlenirler.
Ne var ki hazdı duruma aykırı olan aksamalar da kaçınılmazdır. Söz gelimi; elmanın yokluğu, elmanın yenememesi, elmanın hazımsızlık yapması, elmanın hastalık yapması, elmanın çalınması vs. gibi süreç durumlar, ileri akışı aksatan durumlardır. Bu aksama bize kötü oluşla yansır. Yani bunlar biz için kötü tabudurlar. Değilse Evrensel totem, ne iyidir ne de kötü. Aksama akışın kesikli sürekliliğidir.
Elmaya bakan insanın, elma ile kendi arasında izlenimsel ve öznel akışkan bir alan durum oluşur. Benin ağzı sulanır. Elmayı koparmak ister. Elmayı düşürmek ister. Ve elmayı ele geçirici süreçlerle, elmanın yenmesi olacak hareketlerin bir dizi eylemsellik süreci başlar.
Elma; evrensel olanın, görece olanlar içinde, evrene; bir elma ilişkisiyle bağıntıl olma durumudur. Görece olanlar içinde, her hangi bir oluşmadan sadece biri olan elma, bizim enerji sağlama koordinatlarımıza denk düşen bir haz verici seçilimdir.
Elma ve elmanın görülmesine dek uzam çekimi arasında kendilik oluşla akışkan alan durumları oluşur. Bu akışkanlık bizde, HAZ ve ELEMİ oluşla; filitre edilirler (seçimlenirler). Seçimleniş, adeta bir haz parçacığı gibi oluşla; bu haz duygumuz, totem alanın etkisi içinde harekete geçer. Yani totem alanın kendi alan etkisi sizde, yeme istemi gibi bir duyguya dönüşüşle; sizi eylemli olmaya yönlendirir.
Böylece alanın etkisi sizle eyleme ve ileri yön akışına dönüşmüştür. Unutmayın siz ve sizin benliğiniz de evrenin bir parçasıdır. Siz evrenin minimal bir parçası oluşla kendinizi içinde yalıttığıniz evrene ; kendi içinizden eğimle, kendi dışınızla bir ilişki bağıntısı kurmaktasınız.
Yani siz (parçacık), dıştaki var olan evrensel alanın minimal bir kısmını kendi içinizde taşıyorsunuz. Yani siz de düzenlenmiş, istikrarlı bir dış alanın parçasısınız.
Alan: siz bir şeye o şey öyledir dediğiniz an; sizle, o öyledir dediğiniz o şey arasında; hemen bir çekimse alan etkilemeli bir kuvvet bağı oluşur. İşte çekimse olan bu kuvvet bağı alan etkisi oluşla bir alandır.
Sürecek