Bilişim Teknolojisi

Değişen dünya düzeni ve teknolojik gelişmelerle beraber insanların yaşam şekilleri de değişti.Özellikle bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle , dünyayı saran bir iletişim ağı oluştu.Bu küresel iletişim ağı üretkenliği artırırken kültürel değişimlere de sebep oldu.Dünya o kadar küçüldü ki doğudaki batıya batıdaki doğuya birkaç saniye içerisinde yazılı ,sesli ve görüntü ile ulaşabilir oldu.Bunun yanında bilişim teknolojileri hayatın her yerine girdiği halde insanların eğitim seviyesinde ciddi bir gelişme yaratmadı.
Bireysel ve toplumsal yaşamı etkisi altına alan bilişim teknolojileri olumlu etkilerinin yanında daha çok olumsuz etkileriyle karşımıza çıkmaktadır.Doğrudan görünmeyen olumsuz etkileri ağırlıklı olarak sosyal ve kültürel alanda olmasından kaynaklanır.Sosyal ve kültürel alanda bu kadar tahribata yol açan ve bireyi kendi dünyasına çeken oldukça masum görünen sosyal paylaşım ağlarıdır.Bu sosyal paylaşım ağları bireyi toplumdan soyutlaştırarak kendini yalnız hissetmesine ve yalnızlığını giderebieceği , duygularını paylaşabilceği sanal arkadaşlıklara yönlendirir.Bu durum depresif rahatsızlıklara yol açarak tikelden tümele doğru toplumu olumsuz yönde etkilemeye başladı.Hala toplum üzerinde büyük tahribatlara yol açmaktadır.

01 Ağustos 2011 1-2 dakika 8 denemesi var.
Yorumlar