Bilmem Okur musun Belki Acırsın Belki Adam Sen de Dersin İşim Olmaz
Etrafımıza bakıp bakıp,gördüğümüz halde belkide duygumuzu içe gömüp görmezden geliyoruzdur...Belki de yapabilecek bir şeyimiz yok sanıp görmezden geliyoruzdur onları......Ama ne olur,bir an düşünüpte bakarsak ,mümkün olacak mücadele de vardır....İşte biz onları gerçekleştirmeye çalışıyoruz....Tamam doğrudur,genetiktir iyileşmesi mümkün değildir...Ama en azından genetik te çığır açmak için mücadelemizle doktorları bile çalıştırabiliriz bu konuda....Başlarlar mucizevi keşiflerini yapmaya......Bu konuda onları harekete geçirecek olan bizleriz....Engelli bireyleri olan aileler...Engelli vatandaşlarımızın engel tanımayanları veya engel tanımayacak durumları durumları dahi olmayanlar....Naçizane hepiniz ama hepiniz kutsalsınız,hepiniz...
Televizyon da ,basında,hatta hatta kürsülerde gördüğümüz engelli durumlar belki de göründüğünden daha kötüdür...Önemli durum sen kendini bir an onların yerine koy ve düşün....Acaba ''BEN OLSAYDIM,NE YAPABİLİRDİM''.....İşte yapacağın şey şimdi başlıyor.Mücadele,mücadele,mücadele...
Seminerlere katıl,oku ve hatta hatta şair ol onlar için...Yazar ol anladığını yazman için....Onlara belki açtığın bu çığır için maddi manevi destek olabilirsin...Parolan ''BEN DE BİR ENGELLİ ADAYIYIM ''olsun.
Naçizane alınmayalım,kendilerini sağlam zanneden kimi insan da bile engellilik durumları olduğunuda unutmayalım...Nedir bu??Bencillik,savurganlık,toplum tanımama..BELKİ DE İLK ÖNCE BU DURUMLARI İYİLEŞTİRMEK GERKİYOR Kİ GERÇEKTEN ENGEL DURUMLARI OLAN VATANDAŞLARIMIZA FAYDALI OLABİLSİN.Bunun için psikoloji-psikiyatr-rehabilite ne varsa tüm sağlık yolları açık tedavi için...Ama kimi çocuklarımız,yetişkin insanlarımız bile hala bunu sindiremiyor.Takıntıları''BEN DELİMİYİM,NİYE TEDAVİ GÖREYİM..''Doğrudur ,gelişen güzel ülkemizde ne çok insan var böyle..Ne olur üzülüyorum,tedavi görmemiz gerekiyorsa hep birlikte olalım...Kirletmeyelim dünyamızı..ENGELLİLERE YARDIMCI OLALIM.HER YERDE OTOBÜSTE,VAPURDA,TRAFİKTE,İNERKEN,ÇIKARKEN,MARKETTE,ALIŞ-VERİŞTE..HATTA VE HATTA YOL PARALARI YOKSA BİLE VERELİM...
Genetik taramada çığır açmak dedim..Açalım,keşifler yapalım,yaptıralım ..Çoluk çocuklarımızı ,gençlerimizi,okumak isteyipte parası olmayanları,kim varsa... onları okutup doktor yapalım.Başka türlü kurtuluş yok...Yoksa sağlık sorunları iyice artacak ve sonu alınmaz skandallar ortaya çıkacak..Skandal???Kendini doktor gösteripte rant peşinde koşanlar...Demem o ki kimse doktor olmak istemezse ,bazıları kendini doktor diye gösterip ''SAĞLAM İNSANI İYİCE BETER EDER VE HATTA SONUÇ ÖLÜM.''Ne kadar acı...
Her insanın biyokimyası farklı varyasyonları içerir..Bir kimyacı olarak söylüyorum:''HAVADAKİ OKSİJENİ BİLE TENEFFÜS ETMEMİZ FARKLI''
Belki bu farklılıktan dolayı sindiremediğimiz olaylar olabiliyor basın da televizyonda....FOLİK ASİT çok önemli,Sodyum çok önemli..Bakın kan tahlillerinizde sodyum oranına..Ne kadar çok ise o kadar sindiriminiz güçlü demektir.Eğer değil ise sindiremiyorsunuz yediklerinizi...İşte o zaman başladı kabızlık ishal....İyot ta önemli.....İyotlu tuz yerseniz vücudunuz iyoda doyacak...Ve dışarıdan gelecek radyasyonik iyotla karşılaşmayacaksınız..Hani haberler deki japon tusunami ve deprem...Sızan gazlar...Kanser etkisi radyasyonik iyot....Olaki ben tabletler alırım diyorsan ona da dikkat edin...Günümüzde sahte ilaç tüccarlarıda çok....En iyisi sen her şeyin doğalını tercih et....
Belki şaşıracaksın ama,böbrek hastalığının çocukken umursamadığımız öksürükten kaynaklandığını söylüyorum....NASIL??KANDA DEMİR VAR...HEMOGLABİN....KALP TEMİZ KANI POMPALAR..TEMİZ KAN VÜCUDU GEZEREK KİRLENİR.Kandaki kötü demir,ürik asit idrarla dışarı atılır... Kalp damarları temiz kanı dağıtırken akciğerlerde sıkışırsa öksürük başlar...Sıkışmadan dolayı kan dolaşımı zarar görür zamanla....Damarlar zarar gördüğü için böbreklerden kan süzülmesinde problem olur...İŞTE OLDUN BÖBREK HASTASI....İŞTE OLDUN BİR ENGELLİ.....Lütfen çocuklarınız varsa en küçük öksürüğünü dahi önemseyin....Önü alınması güç olan hastalıkların oluşmaması için....
ALLAH SİZE GANİ GANİ MUTLULUK VERSİN....ÇOK YAŞAYIN EMİ..ÇOK YAŞAYIN...
NASIL HAKLIYMIŞIM DEĞİLMİ.....''Bilmem okurmusun,Belki Acırsın,Belki Adam dersin,işim Olmaz''kimse beğenmemiş....Dedim ya başlıkta''Adam işim olmaz'' İnsanlarımız duyarsız,duyarsız......Ama şu olursa belki,duyarlı olurlar...''kendi canından canısı özürlü olursa'' o yüzden, bu yazıya yorum yapmaktan ve bu yazıyı sevdim diye tıklamaktan korkmuşlar...
bazen anlamak yolun yarısıdır, belkide tamamıdır, önemli olan empati yapabilmek..