Bir Öğretmenin Dilinden..
Her insanın meslek hayatı boyunca, başından geçen ve anımsadıkça gülümsediği ilginç anıları ya da diyalogları vardır...Ben bu yazımda iki yıldır karşılaştığım ve beni çok güldüren kimi zaman da şaşırtan öğrenci sözlerini ele aldım...Şimdilik hatırladıklarımı yazıyorum ama bundan sonra karşılaştığım her enteresan olayı,söyleyicisi ile birlikte not edeceğim...
1)İlköğretimde...6. sınıflardan bir öğrencim...
_Hocammmm göz kapaklarınız çok güzel
(göz güzel olabilir, saç güzel olabilir,makyaj, giyim vs..ama güzel göz kapağı iltifatını alabilmiş bir öğretmenim...)
2) Okulda DJ Akman modası hakim ve onun söylediği o müstehcen parçalar tüm öğrencilerimin dilinde...
Şarkıda; ?çok sinirlisin regli mi oldun?? cümlesi geçmekte...
OĞULCAN: Hocam renkli olmak ne demek?
AYŞE: Nasıl yani?
OĞULCAN: Kızlar sinirlenince renkli oluyormuş...o bakımdan
AYŞE...Hımmm... canım şimdi şöyle kem, küm...bak siz büyüyorsunuz ve ergenliğe giriyorsunuz...hem bedenen,hem ruhen hem de zihnen...işte ergenlikte mesela bedeninizde meydana gelen değişimler var öyle değil mi?
OĞULCAN: Evet ağabeyimin sakalları çıktı...
AYŞE: Hah aynen öyle...kızlarda da aylık bir sürede meydana gelen kanamalar oluyor...buna adet kanaması ya da regli deniyor anlaşıldı mı?
OĞULCAN: Evet anladım...peki öğretmenler de kanıyor mu?
AYŞE: Evet tüm kadınlar...
OĞULCAN: Peki Tansu Çiller?
AYŞE...Öfffff! Tüm kadınlar dedik ya....
3) Yine İlköğretimde 6. sınıf öğrencisi ile bir dialog:
AYŞE: en son hangi kitabı okudun?
ÖĞRENCİ: Gılgamış Destanı...
AYŞE: Neeee?
ÖĞRENCİ...Evet çok keyifliydi...bu bitsin Manas Destanına başlayacağım...Şamanizm'e, Budizm'e,Hinduizm'e ve Maniheizm'e ilgi duyuyorum...Dolayısıyla bu tarz kitaplar ilgimi çekiyor...
AYŞE: Pesss...
4) Yine İlköğretim 6. sınıftan bir öğrenci ile...
AYŞE:İnsanlar arasında iletişimden söz edebiliriz...Peki sence hayvanlar arasında bir iletişim var mıdır?
ÖĞRENCİ: Vardır..
AYŞE: Nasıl?
ÖĞRENCİ: Onlar da koklaşarak anlaşırlar...
5) 6. sınıftan Rabia ile...
AYŞE: Söyle bakayım, katran ne demektir?
RABİA: Böyle gezegen gibi,uzayda bulunan bir şey...
AYŞE: Sayabilir misin bana gezegenleri?
RABİA: Evet...Dünyamız,Mars,Venüs,Katran...
6)Lise 2. sınıftan bir öğrencim...
AYŞE: Bir edebi tür olarak roman, edebiyatımıza ne zaman girmiştir?
ÖĞRENCİ:İlk yazar yazdığı zaman...
AYŞE: Peki o tarih ne zaman olabilir takriben?
ÖĞRENCİ: Oğuz Kağan dönemi olabilir...
7) Lise son sınıf yani 12. sınıftan devasa bir öğrenci...
AYŞE: Neden susmuyor sunuz?
ÖĞRENCİ: Hocaaa! Sen kesmiyorsun...profesörün gelsin
8)11-d kendi sınıfım
ÖĞRENCİLER: Hocammmm! Alemlere akalım mı?
AYŞE: Neee? Siz içki de mi içiyorsunuz?
ÖĞRENCİLER: Tabi ki hocam,ayıp ettiniz
AYŞE: İçki tüm kötülüklerin anasıdır...
ÖĞRENCİLER: (koro halinde) Ana gibi yar, Bağdat gibi diyar olmaz...
Şimdilik hatırımda kalanları dile getirdim...Bunları yazmaya,paylaşmaya devam edeceğim...
(A-Y)
not: bu bir deneme yazısı değil ancak sitede "anılar" bölümü olmadığı için bu başlığa ekledim...
Ayşe Hanım; önceden radyo, televizyon birde sokak kültürünün etkisi vardı hepimizin mağlumu ama bu internet teknolojisinin negatif etkilerinden sonra Allah tüm öğretmenlerimize, eğitmenlerimize ve tüm anne-babalara kolaylıklar ihsan eylesin.
İşiniz çok mukaddes olmakla birlikte çok zor bir meslek. Sizin adınız ile tüm öğretmenlerimize muvaffakiyetler diliyorum. Yüreğinize sağlık. Mevlam yer ve yardımcınız olsun.
(bu arada gözkapaklarınız güzel öğrenciniz haklı yani🤐)
süper yaaa koptummmmm:) :) :) :)