Bir Yerden Başla!

Dünya üzerinde hummalı bir çalışma. Bütün oksijensiz yaşayabilen canlılar toplanmış ve içlerinden biri bu büyük kalabalığa anlamlı bir konuşma yapıyor.

-Sevgili Anaerob kardeşlerim. Büyük an geldi. Bütün hazırlıklar tamam. Evren bizim sergileyeceğimiz performansı merakla bekliyor. Söz verdiğimiz gibi ilk kıvılcımı yaratma işi bizim. Öyle bir kıvılcım olacak ki bu tüm evreni saracak. Kadınlar ve çocuklar geriden kalsın. Bu kıvılcımı bizler yaratacağız, onlar sürdürecek. Gazamız şimdiden mübarek olsun...

Bu anlamlı konuşma sona erdiğinde bütün canlıların gözünde bir parıltı oluştu. İşte dünyanın oluşmasını sağlayan büyük patlamaya (Big Bang) sebep bu parıltıydı. Sonra depremler oldu,Tüm dünya yerle bir oldu. Yağmurlar yağdı, her yer suyla bir oldu. Anaeroblarda pişman olmadı değil tüm bu olanlardan sonra ama artık çok geçti. Evrende Yavaş yavaş her şey normale dönmeye başladı. Artık atmosferde vardı. Öyle en ufak bir parıltıdan denge bozulmazdı. Ama evrenin dengesinin bozulmasına karşı gösterdiği bu tepki herkesi çok etkilemişti.

Bugünse görünen, gelecekte biz aynı tepkiyle karşı karşıya kalacağız gibi. O kestiğimiz ağaçlar, kirlettiğimiz sular, yırttığımız ozon tabakasının hesabı çok fena sorulacak bizden. En iyisi gösterdiğimiz bireysel çabaları evrensel hale getirmek. Sadece kendimizden değil komşumuzdan da sorumlu olmak. Çok geç olmadan herkes bu ipin bir ucundan tutmalı ve bir yerden başlamalı. Bu dünyaya kazık atmayı bırakmanın ve onu korumanın zamanı gelmedi mi artık!!!

19 Nisan 2009 1-2 dakika 6 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 15 yıl önce

    çok güzel bi çalışma olmuş ama biraz daha geniş tutabilirdin arkadaşım ama güzeldi yinede emeğine sağlık.