Birlikteliği Sorgulamak 2 / Son Bölüm
Zamanla aşkı güçlendirmekle alışkanlık olması arasındaki çizgi çok incedir.Bu çizgiyi aştığını ancak geçtikten sonra anlayabilirsin.Çünkü aşmadan öncesindeki ve sonrasındaki evreler birbirine çok yakındır ara sıra düşünmek herşeyi gözden geçirmek gerekir.Beraber de olabilir yanlız da ama beraber olması daha iyidir o zaman karşılıklı konuşmalar ve hareketler daha kolay çözüm yolları bulmaya yakındır.
Beraberliklerde bu evreye gelindiğinde çoğu zaman ne acıdır ki konuşulmadan ayrılığın en doğru çözüm olduğu (kısa veya uzun süreli) düşünülür.Bu da en kolay çözümdür. İstenilen sonucu vermesi düşük ihtimaldir,ama ne kaybettiriyor ne kazandırıyor.Ayrılık sürecinde olan acı umutsuzluk hüznün ileride tekrar beraber yaşamaya başlanıldığında veya yeni bir ilişki de olabilir,bir an gelip te huzursuzluk yaratmayacağı nereden biliniyor,en mutlu anlarda o zamanları hatırlayıp geri çekilmeyeceğini yada kendisine ne kadar ters gelse de karşısındakinin hareketlerine göz yumma hatasında bulunduğunda kırılacak olan kalbin telafisi olabir mi? o sahip olmayı başardıkları saygının duvarlarının yıkılması nasıl önlenecek?
Ayrılık olmazsa,birbirlerinden uzak durmaya çalışmaları da ayrılık kadar kötü.Bencillik göstermeden birbirlerini anlamaya çalışmaları neden seviyordum sorusunu kendilerine sormaları gerekir.Biz bu hale nasıl geldik sorusunu sorarak,kötümserlik yaparak değil.Çünkü şanslısınız,evet birşeyler yolunda gitmiyor gibi görünüyor ama aşmak için çaba sarfetmeye başladınız beraber.Eğer sarfettiğiniz bu çabalar sonucunda hala olmuyorsa (şunu unutmamak gerekir "ben elimden geleni yaptım" demek kendinizi kandırmaktır çünkü yapmayı düşünemediğiniz birçok yol daha vardır yapabilecekleriniz miktarı siz ne kadar düşünebiliyorsanız o kadardır.) olacak olan ayrılığın sizi etkilemesi daha az olacaktır.Bu canavarlık.Ama siz bunu düşünerek çaba sarfetmiyorsunuz sadece sahip olduğunuz ama neye sahip olduğunuzu unuttuğunuz değerleriniz için uğraşıyorsunuz. Aşıksınız ama neden aşık olduğunuzu hatırlamakta zorluk çekiyorsunuz,işte siz böyle değilseniz veya neden böyle olduğunuzu anlayabildiğinizde ayrılık kaybetmeye başlar.
Ama anlayamıyorsanız anlamaya çalışmıyorsanız başkalarında aramaya kalkışmayın.Bu hile yapmak demektir ve hile ortaya çıktığında sonuçları daima ağır olacaktır.
Sonuçta saygı ve sevgiyi yoğurmayı ne kadar bildiğiniz zamanla ortaya çıkacaktır.Bir beraberlikten önce ne kadar zor olsa da ben ne düşünüyorum başarabilir miyim?
Evet,başarmak.Çünkü başka bir insanın hayatına gireceksiniz onda bazı değişiklikler yapacaksınız o da sizde.
Hiçkimse ben hazırım diyemez.Bunu demek için karşınızdakinin robot olması ve düşüncelerini sizin kontrol etmeniz gerekir.Deneye deneye doğruyu bulurumda denilemez.
Bu da saygısızlıktır,karşıdaki insanı umursamamaktır.Bu durumda baştan kaybetmeye hazır olun umarım istisna olursunuz bununla ilgili gerçeklerde.
Aşkta plan yok,ne zaman nasıl geleceği asla bilinemez ama bir kişinin aşkı asla iki kişilik olamaz.