Bizden Köle Olmaz
---köle gibi yaşamak neye yarar
---direnmeli, çaba göstermeli
---özgürlük güzelliktir
---ve bilmeli insan, her güzelliğin bir bedeli var
Huzuru, mutluluğu, sevmeyi, gülmeyi koşulların zorlaştırdığı söylense de, bunda kişinin kendi tutarsızlığının ve saplantılarının büyük rolü olduğu bir gerçektir. Böyle insanlar sadece ülkesine, toplumuna çevresine değil, kendine de yabancılaşır. Düşünceleriyle gerçekleştirmesi gereken değişim ve dönüşüm mümkün değildir. Bunlar toplumda ?'ot gelip saman giden'' cinsindendir.
Kulaktan dolma bilgilerle, özentilerle yaşıyorsan, sorgulamayı bilmiyorsan ve işe yarayan bilgiler edinemiyorsan, senin kime ne hayrın dokunur ki.
Vatanına, toprağına, bayrağına ve halkına bakmakla yetinmeyip, göreceksin, görmekte yetmez, nüfuz edeceksin, ta ki ciğerinden hissedene kadar. Titreyeceksin ülkenin üstüne, bir annenin bebeğinin üstüne titrediği gibi titreyeceksin. Tahammül etmeyeceksin sömürenlere, ezeni, ezdireni, yok edeni görmezden gelmeyeceksin.
İNSAN ÖZGÜRLÜĞÜ KADAR İNSANDIR
Vatanını servetin olarak göreceksin, servetin, en büyük değerin, gerekirse bütün zevklerinden vazgeçeceksin. Varsın andavallılar çekilsin inine, varsın sessizleşsinler. Bir başına da kalsan devam edeceksin. Her türlü olumsuzluğa, kışa-tipiye-fırtınaya-kara-borana göğüs gereceksin. 'Vatan namusundur, şerefimdir, olmazsa olmazımdır' diyeceksin. Şimşekler çaktıracaksın gözlerinde, ürküteceksin kurtları çakalları.
HANGİ KOŞULLARDA OLURSA OLSUN BİR KARŞI DURUŞ ŞART.
---kin ve nefretle mayalı, divanı, fermanı, şahı, şahbanı yıkacaksın
---kurup cinnetin saatini, şıhları şahları gömeceksin toprağa
---yaslanıp inancın omurgasına
---güneşi doğurup ay ışığı yaratacaksın ellerinde
---salına büküle akacak suyu aydınlığın
Aç bebek gibi ağlatacaksın sevdanı, suya hasret çiçek gibi, doymak bilmeyeceksin. Değerini bilerek, kasten, taammüden seveceksin, seveceksin, seveceksin. 'Başka yolu yok, yok diyeceksin' ve her defasında şaha kalkacak arzuların, dizginlemeyeceksin.
Tarih öğretendir, belletendir tarih. Okumasını bilenin çok dersler çıkartabileceği kristal bir aynadır tarih. Tarihi okumak geçmişi, bugünü ve yarını okumaktır. Okuyacaksın göreceksin gerçeği. Gelmişini geçmişini bileceksin, silkelenip dirileceksin. Özünle, sözünle, kültürünle, kendin olmanın sevinciyle yürüyeceksin yarınlara.
İNSAN DÜŞÜNEBİLEN BİR VARLIKTIR
Aldırma, adım atmak ve konuşmak istemeyenlere; 'benim bir adımımdan bir lafımdan ne çıkar, küçük laflardan, küçük adımlardan ne çıkar' demeyeceksin. Bileceksin en küçük bir ayrıntının bile insana katkısını, ufak da olsa konuşacaksın, ilerleyeceksin adım adım ve göreceksin nasıl bir yumak oluştuğunu, devleştiğini.
Kıracaksın kabuğunu, çıkacaksın sıradanların çizgisinden; istisnalığını göstereceksin, ben insanım diyeceksin. Bağnazın, yozun yobazın, çocukların hayatını nasıl sömürdüğünü, beyinlerini bağnaz bilgilerle doldurup, uyuşturup körelttiklerini göreceksin. 'Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın' demeyeceksin.
Dalga olacaksın, kasırga olacaksın, yıllar sürsün isterse bıkmadan çarpacaksın, tekmeleyeceksin, şaşırtıp çıldırtacaksın, ayaklarını birbirine dolaştırıp devireceksin yere, eriteceksin sömürüyü.
Budur işte, budur ülke sevgisi deyip tüküreceksin yüzlerine. İşte o gün özgürlük yüceliğinin, vatan sevdasının insana neler yaptırdığını, insanı ne yaman insan yaptığını görecek ve yaşayacaksın. Yalan çukurunda yalanlarını yalayanlar, ülkeyi talan edip soyanlar hiçliğiyle, iğrençliğiyle senin paçalarına asılacaklar, yalvaracaklar. İşte o gün, o gün insafsızlar, vicdansızlar, onursuzlar kaçacak delik bulamayacaklar. Sadece kendilerini değil soylarının geleceklerini de pisletmiş olmanın alçaklığını tadacaklar.
---kendine inanacaksın, kendine güveneceksin,
---asla pes etmeyeceksin
---özgürlük isteyeceksin, vatanında özgürlük isteyeceksin.
---ya hep- ya hiç diyeceksin,
---ben insanım
---burası benim vatanım diyeceksin
---özgürüm, zenginim, mutluyum diyeceksin.
YÜZÜNDEKİ HUZURA,
GÖZÜNDEKİ IŞIĞA,
KİMLİĞİNDEKİ AYYILDIZA,
YÜREĞİNDEKİ AŞKA,
ELİNDEKİ NASIRA ve
TURKUAZ MAVİ BONCUĞA hayran hayran bakacak yedi alem.
Müsadenizle
Güzel bir nesir olmuş, kutluyorum müsade hanım.. Müsadenizle.. SElamlar,sevgiler
Sevgili Müsade Hanım.. Bu ikinci kezdir ki; okudum bu anlamlı enfes yazınızı. Okuyucunun da işini kolaylaştıran yazının giriş bölümü,ve ana fikrini oluşturan son bölümü,yazı içeriğini ve duygusunu çok net şekilde veriyor okuyucuya. Nesirde gerekli kurala uyulduğunda (bu yazıda olduğu gibi ) yazı bir başka güzellikte oluyor ve okuyucuyu da oldukça etkiliyor.. Konunun önemi ve yazyının güzelliği okundukça yine oku der.. Kutluyorum sizi ..