Bugün Sevdiğimin Günü
Yatağınızdan kalktığınızda ilk aklınıza gelen şey nedir? Gününüzün güzel geçmesini dilemek hatta çoğu kez bugün benim günüm olmalı diyerek güne başlamak.
Oysa gelin bugün bir değişiklik yapın ve bugün sevdiğimin günü deyin.Başlangıçta diliniz bu sözleri söylemeye zorlansa da,biraz içinizde burukluk yaratsa da,deneyin,alışmanız çok kolay olacak.Hatta şimdiden diyelim var mısınız?
Bugün sevdiğimin günü olacak.
Pırıl pırıl,olanca güzelliğiyle doğan bir güneş sevdiğiniz olabilir mi? Kim sevmez ki; insanın içini ısıtan,güzel bir günün habercisi olan,pırıl pırıl,aydınlık bir güneşi.
Ne dersiniz bugün güneşin günü olsun mu yani sevdiğinizin...
Dumanı üstünde tüten bir çaydanlıktan dökülecek bir bardak demli çayla yapacağınız harika bir kahvaltı.Ne dersiniz? Harika bir duygu vermez mi insana güzel bir güne başlarken.Bugün dilerseniz onun olsun yani sevdiğinizin.
Bugün sevdiğimin günü.
Nasıl hissediyorsunuz kendinizi,iyi değil mi ama balkonunuzdaki karanfiller,begonyalar,sardunyalar da en az sizin kadar iyi hissetmek isteyebilirler kendilerini değil mi.Düşünsenize vereceğiniz azıcık bir suyla küf kokan bir dünyada o minicik canlıların sizi nasıl eşsiz güzellikte kokulara boğduğunu.Haksız mıyım,hadi öyleyse bugün balkonunuzdaki karanfillerin,begonyaların,sardunyaların,tüm çiçeklerin günü olsun yani sevdiğinizin.
Hanginiz sevmiyorum diyebilir ki,sizleri besleyen,büyüten,her türlü kötülüğe karşı kol kanat geren bir anneyi babayı,elbette hiç biriniz.Hadi dışarıya çıkmadan kaldırın telefonu bir kez arayın ya da yanlarına gitme imkanınız varsa gidin ve kapılarını çalın ve o seslerindeki,gözlerindeki mutluluğu görün ve sınırsız sevgiyi doyasıya içinize çekerek bugünü onlara armağan edin yani sevdiğinize.
Asık suratlı,bir günaydını,iyi günleri,iyi işleri bile esirgeyen komşunuzla aynı asansörde aşağıya ininceye kadar geçen zamanı çekilmez olmaktan çıkarın ve siz deyin,demese de sizden ne eksiltir size ne kaybettirir ki.Bugün onların olsun varsın yani sevdiğinizin sevmiyorum demeyin ne kadar huzurlu olarak kapıdan dışarıya çıktığınızı şöyle bir gözlerinizin önüne getirin.
Sokakta size kuyruk sallayarak şaklabanlık yapmaya çalışan,boncuk boncuk gözleriyle adeta gülümseyen bir kedinin ya da köpeğin günü olsun bugün ne dersiniz..Ve başlarını okşayan ya da kendilerine bir parça yiyecek veren birinin kendilerine gösterdiği bu ilgi nedeniyle ne kadar şanslı günlerinde olduklarını düşünsünler.Düşünmezler demeyin canlılar düşündükleri için yaşamlarını idame ettirirler ve bugün işte o köpeğin,kedinin günü olsun,yani sevdiğinizin günü.
Bugün sevdiğimin günü..
Eşlerin,sevgililerin günü olsun.Sakladığınız,esirgediğiniz bir buseyi konduracağınız,sevdikleri bir şarkıyı birlikte mırıldanacağınız,en güzeli de ellerini avuçlarınızın içinde hapsederek ve gözlerine bakarak seni seviyorum diyerek cesaretle haykıracağınız,sevgi adına vermeniz gerekenlerin hepsini yüreğinizden yüreklerine aktarabileceğiniz ve bunu ona hissettirebileceğiniz eş,sevgililerin günü olsun.Öyle bir gün var mı? Ama bu uyandığınız her gün neden olmasın..
Bugün sevdiğinizin günü değil mi.Yani bir eşin yani bir sevgilinin.
Bütün bunları yapmanın huzuru ve mutluluğu içinde ıslık çala çala keyifle sokaklara vurmak kendinizi.Denemeye değmez mi.Deneyin o halde çünkü bugün sevdiğimin günü demiyor musunuz.
Bugün sevdiğimin günü.
Dostlarınızın günü olmasına ne dersiniz.Gerçek dostlar zor ve sıkıntılı anlarında dostlarının yanında olabilmeyi başarabilenlerdir.Her gün onları düşündüğünüzü,aklınızdan hiç çıkarmadığınızı onlara hissettirebilmek,hepsinden önemlisi nereden çıktı bu ilgi,alaka sözcüklerine kulaklarınızı tıkayıp bugünü onlara vermeyi başarabilmektir güzel olan.
Bugün dostlarınızın günü yani sevdiğinizin günü neden olmasın.
Bütün bunlardan sonra akşam evinize gittiğinizde bugünü sevdiklerinize bıraktığınızı,güneşe,bir bardak demli çaya,bir çiçeğe,bir kediye,köpeğe,annenize,babanıza,komşunuza,dostunuza,eşinize,sevgilinize bıraktığınızı düşünün..
İlk kez bencilce davranmayıp,yürekten bugün benim günüm olmalı demediniz değil mi belki de..
Doğru mu acaba?
Eğer herkes her gün böyle düşünürse,unutmayın ki sizi de düşünüp bugünü size armağan edecek birileri mutlaka vardır.
Siz bencilce davranmayıp bugün benim günüm olmalı demeseniz de aslında bilin ki;
Bugün sizin de gününüz...
Çınar GÖLE
denemeye değer bir deneme ....