Çalışmadan Nasıl Tecrübe Kazanılır

Yok böyle bir şey tabi ki . Ama ne zaman bir iş başvurusu yapsanız karşınıza ilk çıkan şey; Tecrübe ..
Genç neslin vasıflı olarak iş bulma imkanı git gide azaldı . Yüksek okul ya lisans mezunu pırıl pırıl gençler sırf tecrübeleri yok diye iş bulamıyorlar . Ya torpiliniz olacak tanıdık bir yer vs ya da şansınız varsa staj yapıp, staj bitiminde aynı iş yerinde devam edeceksiniz . Bu da sürekli olan bir durum değil .
Gençler artık boşta kalmamak için alanları dışında işlerde çalışmaya başlıyorlar . Onca yıl vermiş oldukları emekleri ‘ iş sahalarının azlığı ve tecrübesizlik ‘ gibi nedenlerle boşa gidiyor . Bu gençlere fırsat verilmezse , çalışma ya da öğrenme alanı sağlanmazsa nasıl tecrübe kazanacaklar .. İşverenlere de haksız diyemiyoruz . Ülkemiz de piyasalar durgun . İş olanakları git gide azalıyor ve haklı olarak tecrübe arıyor işverenler . Ama gençliğin önünü açacak fırsatları sunmuyorlar ve oluşturmuyorlar . Zaten eski çalışan değilse 40 yaşın üzerinde insan da çalıştırmıyorlar . Eee ne olacak bu tecrübe . Her fırsatta ‘Gençlik gelecektir' vs gibi söylemleri kullanırken bunu neden düşünmüyorsunuz ..
Konuyu birazda kendime doğru çevireyim . Dış ticaret bölümünden mezun oldum ve hala boştayım . Bizim bölümde İngilizce biraz daha önemli . Ne zaman bir başvuruya gitsem önce tecrübe, sonra yabancı dil en son askerlik durumunu soruyorlar . Neredeyse komple kapalı önümüz . Staj yaptığım yer de eleman ihtiyacı olmadığı için stajdan sonra iş vermedi .
Kısaca durum böyle iken tecrübe aramak yerine gençleri alanları üzerinde yetiştirip hem iş sahibi yapmak hem daha pratik, daha seri , hızlı çözüm üretebilen , durmak bilmeyen teknoloji ve sosyal medyayı iyi bilen geçleri iş sahibi yapmak daha mantıklı, daha güzel bir şey değil mi .. Neden ben dış ticaret bitirmişken bu alanda ilerlemek isterken bu takıntılar yüzünden gidip kasiyerlik, reyon görevlisi vs vs gibi işler yapayım ki . Bu dediğim de kesinlikle yanlış anlaşılmasın . Hiçbir iş ve emek küçümsenemez . Artık gençlerin önünü bir şekilde açın ..

05 Haziran 2016 1-2 dakika 23 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 8 yıl önce

    Genç yazarımız toplumsal olayları çok iyi gözlemliyor

    anlattıkları ve tespitleri doğru ve haklı

    İçtenlikle kutluyorum yüreği ve kalemiud83eudd20ud83eudd20