Çekimleyiciler 10

Etnik çekimleyiciliğin tarihsel şartları ortadan kaltığından, kendisinin de otantik olarak var bulunup sürmesi olanaksızdır. Sadece kişi ve kişiler boyutuna gerilemiş bir duygu ve kuruntudur. Toplumsal yaptırım içinde işlevi bitti mi, o sosyal organ eller kurur ve işlevsizleşirler. Bir daha o halleriyle kullanılamazlar. Ancak fosil zaman olarak sizle formatlanırlar.



Çekimleşme nasıl bir olduruşlar alanı ise, bu alanın özeğinde bencillik vardır. Kişi, kendi bencilliği etrafında devinmeye başlar başlamaz, eksenleşilir. Ve olay ufkunuz eksen üzerine sarılır. Yani sarılan şey, bir yörünge, bir gidip gelme, bir gelenek görenek aktarma ve yansıtma bilinci olan karşılıklı girişen karmaşıklaşma, kompleksliktir.

Bencillik değinim noktanız geri bildirişimin bağıntı noktasıdır. Buraya sosyalleşen öznelliğimizde dahil olacaktır.



Temel devinim biçimlerinden birisi de, çıkarcı (bencilliğe) yönelmedir. Kişi çıkarları, en temel duruşlu olan çekimleyicidir. Kişilik, bu çıkar düzlemi sayesinde oluşan bir devinmedir. Bu temel devinme şekli olmasaydı, hücre içi yapılar olan organel organizelikler olamazdı. Yine bencilce çıkarlar sayesinde dir ki vücut içi organ iş birlikleri ortaya çıkmıştır.

Ego çıkarlarınız olmasa; ne koloniyel yaşamınız olurdu, ne sürü yaşamımız olur ne de sosyal yaşamımız; ne de, toplumsal yapımız olurdu. Egoizm; organel ve organ işbirliklerini yapabilmiş olan her bir organize organik varlıkların; en temel iç ve dış çekimleştirici, devindiricisidir.



Bencilliğin yokluğunda, daha baştan hücre organellerimiz ve vücut organlarımız oluşamazdı.Tüm bu bencilliğe değin iç ve dış organize olunuşlar, aşama aşama; ego dediğimiz alt düzlem çıkarlarımız üzerine inşa olmuştur. Bencillik, çıkar ekseninde organize oluşlarlan yapılan devinmelerimizdir. Benzer sosyal organikler, bencillikleri sayesinde; sürü birliklerini, sosyal birlikleri ve toplum gibi çıkar sağlayışçı, işbirlikleriyle, yep yeni girişme türleri ortaya çıkartmıştırlar.



Organikler bir iç işbirlik düzenli (kişi) yapı birlikleridirler. Yine arı, karınca, pirimatlar gibi ego düzlemci bu tür organiklerin çıkar girişmeleri oluşmuştur. Bu girişmeler nedeniyle, koloniyel ve sürü yaşamdan itibaren sınırlanan, kırpılan davranışlar başlamıştır. Ortaya yep yeni olan, işbirliği eden, yardımlaşan, hıyararşi koyan sosyalleşmeci durumlar çıkmıştır.



Egoist olan doğal davranışlarınızın girişen kırpışması, en başta bencilliğinin üzerine, özgeciliği; inşa etmiştir. Bencillik, zorunlu olaraktan ve yine bencilliğin bencil oluşu gereği, özgeciliği kendi üzerine devindirmiştir. Bencillik, artık yeni bir tutumla sosyalleşmiştir. Sosyalleşmek demek, ilişkileşen, kırpılarak girişen, kendi dışı ile paylaşan, sağlayışlar işbirliği yapabilen muktedirliktir. Sosyallik, bencilliğin dış yapılaşma devinmesidir.

Sürecek

05 Ağustos 2010 2-3 dakika 1084 denemesi var.
Yorumlar