Çelişki

Öyle kapitalist bir zihniyet ki sokaklara saçılmış simleriniz. Bütün duvar kağıtlarının rengi kırmızıya çalınmış. Bütün vitrinlerin rengi kırmızı. Kadınların dudakları erkeklerin bakışları kırmızı. Süslü vitrinlerinizin ardında koca bir dünya yatıyor yalandan. Saçma sapan sloganlarınızla yalansınız tüm ?el' aman'larınızla siz. Bir tezgahtarın alın çizgisi olmayı tercih ederdim. ?Kırmızı başlıklarınızı' takmak yerine. Paçavralarla, deşifre olmaktan kurtarmışsa kendi vücudunu bir zihin. Sen hangi zihniyetin hizmetindeydin kamuya peşkeş çekerken ruhunu. Hangi aklın hizmetiydi bu sokaklarda gördüğüm hadsiz haksız oyun? Bu şehre has değildi biliyorum. Çelişkiler heryerde. Evet çelişkiler çelişkiler çelişkiler...
Sokakta hayat var. Sadece çeyrek gününün yarısını ayır olur mu? Sokakta hayat var göreceksin. Sende göreceksin karton toplayan anneni, sende göreceksin dilenen dedeni, sende göreceksin baskülün başındaki minicik bedeni!!! .Neydi sloganlar. Şimdi hepsini tek tek fısıldamak istiyorum. Daha iyi bir dünya diyordu ya vitrinler bende o minicik bedeni kapitalizmin sponsoru yapıyorum. Şahittir ki ,halinden bellidir. Vitrinler iyidir! Kırmızı iyidir!!!
Ne diyorduk çelişkiler. Ben böyle bir şey görmedim. Yarışıyor sanki en sarışın olanının topuğuyla, berikinin lastiği.
- A)Ben yüzmeye gideceğim.
- B)Nerde yüzeceksin?
- A) .... yüzme havuzunda.
- B) Bugün onun için mi çalışıyorsun?
- A)Evet
- B) Ne kadar lazım?
- A)Beş lira
Konuşmanın devamında ?B', ?A'ya beş lira verdi. Ancak işin çelişki tarafı. B'nin patronunun oğlu, aynı yüzme havuzuna hergün gidiyordu. Öyle insanları baskülle tartması falanda gerekmiyordu.
İki çocuk. İki hayat. Nerdeydi bizim sloganlarımız. -Herşey güzel olacak-
Ahh çelişki çelişki çelişki...

20 Ekim 2012 1-2 dakika 8 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar