Cennet Algısı - 6
6- Şişmiş esnek bir balonu elinize alıp, avuçlarınız arasında sıkıştırınız. Balon yanlara esneyecektir. Bu hal avuçlarınızın birbirine bitişmesine ( ileri yön eylemsizlik hareketiyle, çarpmayla geri dönen eylem bir olan iki farklı eylemin zıtlaşan ikileşmesidir) ve avuç içi değinin noktaları oluşmasına izini verir.
Çarpan topun yanlara doğru esnemeyle oluşan yamulması, hıza bağlı olacakla ve engele dek değinme noktası ile topun gidiş yönüne göre arka tarafı; yine topun engelden geri dönen noktasıyla, yamulma esnasında buluşurlar. Baş ve son bir an aynılaşır.
Yeni ilişkindik enformasyonu, dalga hareketi ile aktarılacağı gibi partikül olacaklarla da aktarılırlar. Geri seken partikül enerji enformasyonu, geri ile çarpışan kısmıyla da taşınacaktır. Işığın dalga hareketi parçacık hareketi yanı sıra bir de eylemsizlik hareketi vardır. Eylemsizlik hareketi, o devinimi gidiş yönü doğrultusunda devam etmeğe zorlar. Işık ya da top eylemsizliğin bu ileri yön desteği nedeni ile ışık ya da topun hareketini engel karşısında yamulup; o hareketi cismin çevresini dolaşacakla devem ettiren bir özelliktir.
İşte enformasyon, cisim içinde kırılmadan giden, ekseni enerji ile dıştan cisim çevresini dolanaraktan, cismin arkasındaki ekseni olan ışıkla, kesişen dalga hareketinin birer aktarımları olacaktırlar. İleri doğru olan eylemsizlik hareketi bir kondansatör hareketi gibi hareketin ileri yönünü destekler. Böyle bir eylemsizlik hareketi, yine bir bobin çevresine azalan hareketi devam ettirici bir EMK birikmesi gibi o eyleme özgü, hareketi sürükleyen alan durumdurlar.
Yani birim enerji eylem kazanırken, kendi çevresine hızla artan bir eylem sellik alanlanması kazandığı gibi ileri olan hareketle de, hem parçacık yansıması, hem dalga kuşatması gibi birçok niceleyim etki ve görünümlerine dönüşürler. Bu hal, tekil birliğin çevreye değişik iliş kinlikleriyle yansıması durumudur.
Makro âlemde enformasyon topun çamur içinde, pudra toprakta iz bırakması gibi ya da çamur ve pudranın, top dalga şekline göre top üzerine modüle bindirilmesi gibi taşınırken; aynı enformasyonlar parçacıklar âleminde, manyetik aktarılırlar. Manyetik aktarım, değmeden dahi uzaktan etki ile karşı taraf içine yüklenen dolaşımla olası olmaktadır.
Enformasyonlar, makro düzlemde; bir çarpmanın fren etkisi ile birbirinin içine geçen enerji kuantları haliyle kopyalanırlar. Ayna görüntüsü bakışım süresince var olan ve bakışım kesilince silinebilir bir kopya yansımalar olmakla, tabii ki tam bir iletişiler kopyalaması değildirler.
Toplumsa ve sosyal yansıtmalar da bir ayna bakışım yansıtması gibi yansırlar. Sosyal ve topluma dek üretim sel ilişki düzeni varken, sosyal ve toplumsa yapının bu düzenlime ilişki durumları, sizlerin üzerinizde yankılanırlar. Ancak siz bunun kimyasal olurla öznel dönüşümlerini yaparsınız. Sıkıntı da burada başlar. Bakışım olmadığı halde sizde yansımaların kaygıları vardır.
Cennette çıkmak, böylesi bir yığın ilişkiler bağıntısı girişmeleri sonucundadır. Siz toplumsal üretim ilişkileri içindeyken kısmen ve geçici oluşla yekvücutsunuzdur. Üretim arsında dağılan yekvücut ilişkileri, olabildiğince tekilleşirler (özel ve öznel tüketim ve yaşam olurlar).
Oysa sosyal birlikti komün düzlem aitti liginde, bu aitlik bir yekvücut olmanın ta kendisidir. Ancak, yerken, bürünürken gibi biyolojik denk düşme esnasında tekilleşirler. Ki bu da yapı entegrasyonunun alanlarının, ayrı bir feedback olması gibidir. Yapı, özel ve öznel değilken kişi süjesince duyumlarla özneldirler. Yani burada toplumsa sosyal yaşamdaki gibi özel oluşların sahipliğine dek, özel hayatlar yoktur. Bu süreç tekil benliğin birliğe katılma ve bu birlikle beraberce düşünme, beraberce algılama, berberce davranma şeklidir. Bu da o yapıların küçük olmasıyla ve anında iletişiler olmasıyla ilgilidir.
Bu nedenle sosyal birlikti cennetin aidiyet dışı tekilse gurbeti yoktu. Gurbete gidilmediği için, şimdiki gibi ?gurbete gidenin yârini el almıyordu'. Var sayalım ki tekilse olacakla o düzlem içinde de gurbete gidilseydi dahi, gurbette dönüldüğünde, kimse sizin yâriniz alınmamış olacakla, siz de kaldığınız yerde rolü oynamaya devam edecektiniz. Çünkü bu yaşam çok büyük oranda donmuş filim karesine benzer yaşantılar gibi yansıma ve yansılanımaydı. Özel malınız yâriniz olmadığı için özel davranışınız da yoktu.
İnsanlar, çevrelerinde av olaraktan aradıkları besinleri, şimdi kendi yanlarında koyun sığır sürüleri olacakla, ambar artığı saklamalarla biriktirilir olacakla, bulundurmaktaydılar. Bu bulundurmaya dek muktedirliğin, bir maliyeti vardı. Bu sahipli bulundurma çevrenin otlak olacakla meralaşmasına ve tarım alanları olacakla, çevrenin tahribine yol açıyordu. Yine doğal olan flora ortamlar ve faunalar insan yerleşmelerine açılmasıyla, bunlar da giderekten yok oluyorlardı.
Sürecek