Charlie Chapline Mektuplar 13
Bir haftadır hastasın Charlie Chaplin öksürüğün ve balkamın var. Küçücük bedeninle öksürürken ne kadar zorlandığını görüyor ama elimden birşey gelmediği içinde üzülüyorum. Yardım ister gibi ıslak gözlerinle gözlerime bakıyorsun. Ben çaresiz seni göğsüme bastırmak dışında birşey yapamıyorum. Geçsin su zaman ve kurtul hastalıktan. Bahar gelsin gözlerine kelebek kelebek gül bana. Charlie Chaplinim huzursuz. nefes almakta zorlanıyor ve öksürürken küçücük kalbi yerinden çıkacakmış gibi oluyor. Anlaşamamak ne kadar kötü değilmi Charlie Chaplin. Bana anlatmaya çalıştıklarını anlayamıyorum. Canının ne kadar yandığını, acını, ne istediğini...
Bugün ateşinde çıktı sabahtan doktora gittik saatlerce muane ettiler seni, iyice yoruldun zaten dün gecede neredeyse hiç uyuyamadın. Keyifsiz keyifsiz ve baygın gözlerle bize bakıyor ve neler olduğunu çözmeye çalışıyorsun. Belkide hissediyorsun canımın ne kadar yandığını. Günlerce nöbet tuttuk başında ateşini, düzenli nefes alıp almadığını kontrol ettik.
Sen bize verilen en güzel armağansın değerini hiçbir metal parçasıyla veya değerli bir taşla yada her ülkede ismi değişen bir kağıt parçasıyla ölçemem. Çünkü insanlar bu saydıklarımı elde edebilmek için çoğu zaman baska bir insanın canına malına zarar veriyor, çoğu zamanda gururunu, haysiyetini, onurunu satabiliyor. Ama sen benim sevgimden doğdun Charlie Chaplin bu nedenle değerinin ölçütü yok..
Hastalıklar hiç bir bebeğe hiç bir çoçuğa yakışmıyor. Tüm hastalıklar, çirkinlikler, kötülükler biz büyüklerin olsun hatta ölüm bile. Biz büyükler kirlendiğimizle kalalım bu kirimizi bu küçücük bedenlere bulaştırmadan. Bebeklerimizi büyütürken kirletmeyelim.
Kurstan sonra eve geldim annen sana ateş düşürücü fitil vermiş ve vücudunu ıslak bezle silmiş birazda rahat nefes alabilmen için makinayla hava vermiş. Şimdi biraz daha iyisin zoraki de olsa bana gülümsedin. Bana yetti sen hep gül küçük Charlie Chaplinim hep gül.
10subat2bin11
heidelberg