Çözüm için çaba gösterenlere saygı lütfen..
Halk yararına gösterilen her çabanın bir öncesi bir sonrası ve her açıdan birikimlerini seferber ederek karşılıksız uğraşı gösterenleri vardır..
Söz konusu çabanın öngörülen sürede ya da süre öncesinde geniş kesimler yararına sağlıklı bir şekilde sonuçlanabilmesini belirleyen şey, çabanın her sürecinde var olan kuruluş ya da isimlerin belleklerde yer edecek şekilde ve gösterilen çaba ölçüsü baz alınarak hatırlanması, toplantılarda seslendirilerek önere edilmeleridir.
Gösterilen toplumsal çabanın gerçekleşme ışığı güçlü bir şekilde yanmaya başladığında, başarıyı yaşama sahnesinde yer kapmak için koşanların öncelikle hatırlaması gereken şey, durup saygıyla geçmelerini beklemek zorunda oldukları insanların alçak gönüllük göstererek arkalarda durduklarıdır..
Ahde vefanın toplumsal örgütlülüğün beton ve demir ayarı olmasını sağlayan da budur..
Her başımız sıkıştığında imrenerek söz ettiğimiz toplumlarda manevi olanın maddi olandan daha değerli olmasının bir nedeni de budur..
Günümüzde acı ve sarsıcı olan, giyim kuşamı ve seslendirdikleriyle çağdaş ve uygar insan profili çizenlerin bile, böylesine önemli bir konuda hayret verici bellek zafiyeti göstererek sürekli unutkanlaşmalarıdır..
Oysa o isimlerin gösterdikleri çabanın karşılığında bekledikleri tek şey, söz konusu çabanın öncesinde ve sonrasında yer alanları önere ederek, zaman içerisinde gösterilecek olan çabaların ne anlam ifade ettiğini gelecek kuşaklara örneğiyle işaret eden saygı sergileme örnekleridir ve bu da yeri geldiğinde, konusu geçtiğinde isim seslendirmeden ibarettir.
Bir iyice anlaşılması için altını çizerek belirtiyorum:
Karşılıksız çabanın isim ya da kuruluşun tek talebi..
Ne mal..
Ne de mülk..
Ya da yükte hafif,
Pahada ağır hediye veya anmalık..
Genellikle öldükten sonra yarım ağız dile getirilen iyi sözlerin, gösterilen çabanın en keyifli anlarının bir işareti olan ter kurumadan ismin saygıyla seslendirilerek toplumsal akla yazılmasıdır.
Halka hizmet için yola çıktığını söze dökerek yaptıklarıyla bu sözü inandırıcı yapmaya çalışanların, yıllardır gösterilen çabanın bir yerinden tutmak zorunda kaldıklarında öncelikle öğrenmeleri gereken şey, o çabayı bulunduğu noktaya getiren isimlerdir..
Bunun için yapmaları gereken tek şey, bilgisayarın başına oturak tıklamak ya da birisini görevlendirerek yerel gazetelerde yazılanları araştırmalarıdır.
Sizlerinde var olmasına katkı yaptığınız sorunlara çözüm için geçmişten bu günlere çaba gösterenlere saygı lütfen..