Cumhuriyet Meşalesi İlelebet Yanacaktır

Van'da meydana gelen deprem nedeniyle,29 Ekim Cumhuriyet Bayram kutlamalarının iptal edilmesi,halkımız tarafından oldukça yadırganmıştır.Depremde yardım amaçlı verilen Rock konserlerinin organize edilmesi ve bazı devlet büyüklerinin düğün toplantılarına katılması,Milli duyguların coştuğu bugünde, ülke genelinde bu törenin yapılmaması asıl deprem etkisi yaratmıştır.

Cumhuriyetimizin 88'inci yıl dönümünü kutlamaya hazırlanırken,şehitler verdik.Van da yüzlerce insanımızı kaybettik,şüphesiz ki acımız büyüktür.Çünkü biz öyle bir milletiz ki,acı günde,iyi günde tek yürek oluruz.Tasayı ve kıvanç'ı ortak bölüşürüz.Cumhuriyet uluslaşma yolunda atılan en sağlam temeldir.Bunu çökertmeye,devirmeye,hiç bir kötü zihniyetin gücü yetemez.Cumhuriyete hayat veren en önemli unsur demokrasidir.Cumhuriyetlerde kişiler veya toplumların özgürlükleri,hukuk yolu ile güvence altına alınır.İşte Atatürk'ün kurmuş olduğu Cumhuriyet ve devlet anlayIşında ,Atatürk'ün kurmuş olduğu genç Türk devletinin temeli,29 Ekim 1923 tarihine dayanır.Bugün hala batı ülkelerin bile elde etmeye çalıştıkları aynı mantıktır.Kadın,erkek,genç yaşlı,bir çok düşmanı malup ederek,kan akıtarak savaşan ecdadımızın sayesinde bugünlere geldiğimizi,başka hiç bir tez'in çürütemeyeceği ve bizi bir takım provaksyonlarla caydıramayacakları mantığındayız.Bizler,tam bağımsızlığa ve ulus egemenliğine dayanan,laik demokratik ve sosyal hukuk devleti olan Türk Cumhuriyetini bu toprakları savaşarak kazanan ecdadımızın ettiği yemin ve sözleri doğrultusunda,korumaya ve o meşaleyi kıvançla ilelebet yakmaya ve bu Cumhuriyeti ilelebet yaşatmaya kararlıyız.

29 Ekim 1923 te önder Mustafa Kemal Atatürk'ün ''Hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir''esasına dayanarak ilan ettiği,Cumhuriyetimizin bu 88.yılı Ulusumuza kutlu olsun.Ellerimizde meşale,yüreğimizde aynı coşku onun aydınlattığı yolda,birlik ve beraberlik içerisinde ilerleyerek tüm karanlıkları ve felaketleri aşacağımıza yürekten inanıyoruz.

29 Ekim 2011 1-2 dakika 74 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 8 yıl önce

    Cumhuriyetle doğan ve büyüyenler için her gün bayram

    Her gün 29 ekim👍

    Kutlarım kaleminiziud83eudd20