Eğerler

------Eğer insanlar ben merkezli bir hayat yaşamaya başlarsa, sosyal denge bozulmaya başlamış demektir.

------Eğer komşumuz aç yatarken biz tok yatabiliyorsak ve uykumuz da kaçmıyorsa, insanlığımızı kaybetmişiz demektir.

------Eğer küçücük çocuklar yeterli miktarda besin alamadığından dolayı hastalanıyor ve ölüyorsa, herkes görevini yapmıyor demektir.

------Eğer sokak çocuklarının sayısı günden güne artıyorsa, ahlak dinamiklerimizde günden güne artan bir törpülenme var demektir.

------Eğer ?Huzurumuz bozulmasın? düşüncesiyle anne babalar huzur evlerine veriliyorsa, huzursuzluk başlamış demektir.

------Eğer çocuklar kreşlere bırakılıyor, anne şefkatinden ve baba disiplininden uzak yetiştiriliyorsa, yarının şefkatsiz ve acımasız anne-babaları yetişiyor demektir.

------Eğer insanlar kaçırılıyor, işkenceye maruz bırakılıyor ve bir eşya gibi satılıyorsa, insaniyet kokuşmaya başlamış demektir.

------Eğer kısa yoldan kazanç elde etmek için insanlar başkalarının hakkına el koyuyor ve haklıya hakkını vermiyorsa, adaletsizlik başlamış demektir.

------Eğer insanlar okumuyor, okuduğunu anlamıyor ve anladığını uygulamıyorsa, ilmî-amelî fakirlik başlamış demektir.

------Ama eğer insana yatırım varsa, yukarıdaki olumsuzlukların kökü bir gün kuruyacak demektir.

16 Ekim 2009 1-2 dakika 8 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 15 yıl önce

    çok güzel bir konu

    aslında bir birimize eğervurduk yüküde yine biz olduk

    ne garip dünya önce bozuyoruz şu dünyayı sonrada tamir ediyoruz...

    tavşan kaç tazı tut aslında, kısır bir döngü çok anlamlı tespitler yüreğinize sağlık.........

  • 15 yıl önce

    👍 Formatı ve muhtevası farklı bir yazı... Eğerler ve keşkeleri dolu topluma bu kadar "eğer" de siz kattınız! Güzel bir yaklaşım ve üslüp... Tebrik ederim.