Eğitim Sistemimizdeki Sorun

Günümüzdeki eğitim sistemi malesef ezbere dayalı performanstan yoksun bir sistemdir.1. sınıftan 12.sınıfa kadar ezbere dayalı sistem güdümü kullanılır.Hiç düşünülmez belki bir çocuğun resime ,el sanatlarına ,müziğe yeteneği varmı diye.Sadece teorik bilgiler verilir ezberle denilir.Sınavda çıkar en fazla 1 ay sonra unutrsun.Tarihi Çanakkaleyi teoriyle örenemeyiz.Ne güzel olurdu Çanakkaleyi anlatan dersleri Çanakkaleye bir ziyaret düzenleyerek anlatmak ve öğrenmeyi.Ne güzel olurdu İstanbul'un fethini halice gidip ,Fatih'e gidip,Eyüp'e gidip,Topkapıya ,Edirnakapıya gidip anlatmak ve öğrenmek.5 duyu organınla görüp öğrenmek daha kalıcı olsa gerek.Çok okuyan değil çok gezen bilir sözü burda gerçekten tam yerine uygun bir söz diye düşünüyorum.Bir ülkenin yönetim biçimini,yönetim sistemini göstermek ve öğretmek için TBMM 'ye gidilip öğenilse.Bu gün bakıyoruz ki 17-18 yaşına gelmiş oy kullanma çağına gelmiş bir genç bile yasam,yürütme,yargı nedir haberi yok .Ya da Çanakkaleyi yeterince bilmiyor .Çünkü ezberlemş ve 1 hafta sonra unutmuş.Milli Eğitim Bakanlığının böyle bir öğrenme biçimine ödenek ayırması ya da valiliklerle ,kaymakamlıklarla işbirliği içerisinde ,belediyelerle iş birliği içerisinde bunu yapabilmesi çok iyi olur .Çünkü öğrenmek öğrenciyi yarış atı gibi yarıştırmak değil,ezberletmek değil gerçekten öğrenmek olması lazımdır.

20 Haziran 2013 1-2 dakika 3 denemesi var.
Yorumlar