En Sevdiğimiz Dostlarımıza Neden Derinden Küseriz
Bak hele şu bilmişe mi diyorsunuz. Dost zaten en sevilen demek değil mi diyenler de az değildir sanırım. Aynıdır belki ama farklılıkları da çoktur. Neyse şimdilik esas konuya dönelim. Dost... Dost kelimesi içi de dışı da samimiyet ve içtenlik çeliğiyle örülmüş nadir kavramlardandır. Bir bina nasıl ki kolonlarla ayakta duruyorsa bir insan da dostlarının varlığıyla nefes alabilir.
Tabii ki bu onlardan faydalanıp vampir gibi kanlarını emmek ya da virüs misali bütün huzurlarını bozmak da değildir. Dost demek yanında kasırga da olsa ona tutunarak zorluklara baş etme gücüdür. Topraktaki çimle dost aynı şeydir. Çimen dosttur. Toprağı güzelleştiren, yemyeşil denize çeviren on verimli ve kullanılışlı hale getiren sayısız zenginliktir.
Dost ayaklarınız sağlamken yanınızda koltuk değneği olan değil, ayağınız olmadığında ayağını size bağışlayan kişidir. Bu lafın gelişi aslında; yoksa dostun ayağını alacak değiliz. Gözlerinizden daha yaş akmadan onun ki yeri boylayan kişidir dost. Sizi gaza getirip ardınızdan oyun kuran ve kıkır kıkır gülen değil, sizden ayrıyken daha çok üzülen varlığın addır dost. Onu sınamak tehlikelidir ama dost olan sınanmaktan da korkmaz.
Çünkü sahte arkadaşlar deniz tuzu gibi her tarafta varken Tatlı su kaynağı olan dostla karşılaşmak çok zordur. O sizinle derin bağlar kurmak için bir karşılık istemez. Sırdaştır. Yalnız her dost herkese dost olamaz. Yapısı karakteri, ortak yönleri ve konumu beraber olmasını olumlu veya olumsuz yönde etkiler. Sizce de siz bir balık olsanız ve akarsuyunuz olan pınarlar birden bire kurusa ne hissedersiniz. Dost farika atığı olan kimyasallarla karışmış kirli su değildir.
Onun en küçük eksikliği sizde derin yaralar açar. Onu affetmekte zorlanırsınız. Rüyalarınızda dahi seviyesini koruyan birini kaybetmeyi umursamamak çok da kolay değildir. Onu hatalarına karşı affetseniz de küskün olmanın kırgınlığı ona hissettirmek istersiniz böylece değerinin sizde ne ölçüde olduğunu anlaması için mücadele edersiniz. Ama içinizde sürekli onunla kavuşma arzusu küskünlüğün kaybettirdiği özlemi uzaklaştırmak istersiniz.
13: 16 13/ 01/ 2013