Felaket Tellalı ' Keşke ' (Deneme)

İnsan her zaman hayatın düz çizgisini koruyamayabilir ve önüne çıkan fırsatları değerlendiremeyip hata yapabilir. İçinde yaşadığımız zaman diliminin küçük bir parçasını göz önüne alıp, tamamı için kesin kararlar verdiğimiz de çok olmuştur. Bu gibi durumlarda sonuç, büyük bir ihtimalle 'keşke' olmuştur. 'Keşke neyin doğru olduğunu da yanlışı fark ettiğim kadar kolay bulabilsem' diyor ÇİÇERO
Aklımıza geldikçe hüzünlendiğimiz, bambaşka duygulara kapıldığımız zamanda kullandığımız kelimedir işte bu 'keşke'. Öfkemizde koruduğumuz, girdabında boğulduğumuz. Yıllar geçse de hala o 'keşke'lerin kekremsi tadını hissederiz. Hayatımızı değiştiren, beklenmeyen sonları getirip önümüze koyan olaylar nasıl daha önceden göremediğimizi, hissedemediğimizi anlatır bize. 'Keşkeler', olaylardır ve aynı zamanda olmasını istemediğimiz.
' Keşke', tercih yapmamız gerektiğinde vazgeçtiğimizdir, mağlup oluşumuzun göstergesidir, elimizden kaçırdığımız fırsatlardır, derinden geçirdiğimiz bir iç geçiriştir. 'Keşke' dediğimiz her şeyde erişmek istediklerimiz vardır. Sonrası hiçbir zaman olmayacak şeyler belki, belki de geriye dönüşü olmayan bir zamanın anlatılmasıdır, içimizi yakan bir sızıdır...
Bütün benliğimizi bağladığımız ama sonunda büyük bir hayal kırıklığına uğradığımız da devreye girer bu 'keşke' ve arkasından da 'şimdiki aklım olsaydı' cümlesini eklemeden geçemeyiz, çünkü o eseftir, hayıflanmadır, yerinmedir. Yüreğimize öyle bir kramp girer ki, telafisi çok zor olan kasvetli bir pişmanlıktır arkasından gelecek olan ve elimizden kaçırdığımız fırsattır. El sallar içinde bulunduğumuz duruma aldırmadan. Kim bilir kaç uykusuz gecenin ortağıdır, kaç ayrılık kâbusunun, kaç hasretin yoldaşıdır. Yıllar yılı ruhumuzu aşındırıp durmuştur.
Hepimizin hayatında az ya da çok keşkeler vardır ve biz o 'keşke' leri kim bilir nerelere sıkıştırdık, nerelere gizledik. Kimi zaman anında kullandık bu kelimeyi, ya da uzun yıllar sonra. Aslında fark eden bir şey yok, bilincin en kuytu yerine de gizlesek, her fırsatta kendini göstermiş ve de keyfimizi kaçırmıştır, çünkü onun ruhu hırçınlaştırma gibi de bir özelliği vardır. Ona fırsat verdiğimiz sürece hayatın kıyısından geçip gideceğimiz de kesindir.
Hangimiz bu 'keşke' lerin kanatlarına takılıp da savrulmadık, yara almadık. Kimbilir daha kaç 'keşkemiz' var sırada bizi bekleyen. Bazısı paslı bir çivi gibi saplandı beynimize, kimisi ateş gibi yaktı içimizi. Belki de bir kısmı ölüm fermanımız oldu, nefret olup aktı gözpınarlarımızdan. Kimi zaman 'belki' oldular, kimi zaman 'kim bilir' oldular. Kimisi de içimizi yiyip bitiren bir kurt oldu. Hayatın hata yapmadan öğrenilmeyeceğini hepimiz biliyoruz. O nedenledir ki 'keşke' lerimiz hep olmuşturve olacak da.
Hayatımızdaki yaptığımız seçimler ya mutluluğun, başarının, ya da 'keşke' lerin kapısını aralayacak.. 'Keşke' leri başarısızlıklarımızın ölçüsü olarak ele alırsak, ya da bir öz eleştiri, bundan sonraki yanlışlarımızda daha dikkatli olmamız gerektiğini düşünürüz. Tecrübe dediğimiz şey bu 'keşke' lerin sonucunda elde edilir. Ne yaparsak yapalım hayat bu keşkeler arasında gelip geçecektir.
Keşke yaşamı istediğimiz gibi yönlendirsek ve 'keşke' lerimiz hiç olmasa... Ama bir gün eğer becerebilirseniz, bütün 'keşke' lerinizi önünüze serin ve onlarla yüzleşin. Bakın bakalım yaşam sizden neler almış. 'İyi ki' lerinizi çoğaltmaya bakın.
Aslında ne büyük sırdır yüreğimizde sakladığımız bu 'keşke' ler. Yitik zamanlara bıraktığımız kim bilir nelerimiz vardır, hatırladıkça içimizi yakıp kavuran. Ne kadar çok şey tüketmişizdir kim bilir bu 'keşke' lerin içinde, ne kadar çok değerimizi kaybetmişizdir. Yine de her şeye rağmen hayatta en önemli olanın kendimiz olduğunu hiçbir zaman unutmamalıyız. 'Keşke' lere meydan vermeden yapacağımız işe bütün cesaretimizle sarılalım 'keşke' demektense 'iyi ki' demektir bizi hedefe ulaştıracak olan. Keşkeler gücümüzü azaltır ve bize hep çok şeyi kaçıracakmışız korkusunu yaşatır. Bazı durumlar vardır ki, buna 'keşke' bile Fayda etmez. 'Hayatı Ertelemek' gibi. İşte o zaman eyvah ki ne eyvah...
Mademki çoğu şeyimizi bu 'keşke' nin gölgesinde yitirdik, ömrümüzün renklerini onunla soldurduk, artık 'iyi ki' lere yol alma zamanı. Hem de hiç düşünmeden, tereddüt etmeden, korkmadan, çekinmeden neyi yaşamak istiyorsak onu düşünerek kapayalım gözlerimizi ve bırakalım bütün 'keşke' lerin hükmü dünde kalsın. Biz takvim yapraklarına 'iyi ki' leri iliştirelim, gözlerimize 'iyi ki' leri görmeyi öğretelim, yüreğimize 'iyi ki' lerden maya çalalım. En mutlu gün bugündür diyebilelim.
'Dün iptal edilmiş bir çektir. Yarın, umut vaat eden bir senettir. Bugün, nakit paradır, kullanın' demiş bir bilen. 'Keşke' si az 'İyi ki' si bol bir yaşam
Yurdagül ÖZAY

18 Ağustos 2010 4-5 dakika 16 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    Hata yapmak biz insanlara mahsustur. Bizlerinde mutlaka bir keşkelerimiz vardır. Bundan böyle tüm dostların keşkeleri yaşamamaları dileğiyle.. Harika bir paylaşım, teşekkürler sayın Özay

    saygılar