Gece Masalı

Gece uykuya dalmak istemiyordu küçük kız. Esnedikçe gözlerinden süzülen yaşlar ihtiyar çam ağacının gövdesindeki bal gibi kuruyordu.Ahşap zemine basan ayakları üşümeye başlamıştı...onlarla beraber gözleri de penceredeydi ve bekliyordu güneşin parlak çubuklarının taze sesler çıkartarak yavaşça odasına süzülmesini..küçük kız bu gece uyumak istemiyordu.
Annesinden dinlediği masalı yastığının altına sakladı başka bir gece için. Heyecanla bekliyordu saatin ağır ağır işitilen sesine aldırmadan. Parmaklarını gözlerine bastırıyordu yara olup göz kapaklarının kapanmaması için. Uykuya dalmak istemiyordu, dirseklerini pencerenin pervazına dayarken..izlemek istiyordu babasının güneşin taze sesli çubuklar üzerinde eve dönüşünü. Saniyeler dakikaları..dakikalar saatleri doğurdu. Güneş her bekleyişin sonundaki gibi tam vaktinde yetişti randevusuna ve yine tek başına girdi çatlak camı ısıtarak, ahşap pencere pervazının tozunu yalayarak..küçük kızın bedenini umursamadan heyecanla dikilmiş tüylerini sıyırarak ,o adamı bırakarak gecede karmaşık bir siluette.
Küçük kız daha fazla üşüyordu. Gözlerinden akan ballar kurumuyordu...yakıyordu minik yanaklarını. Yelkovan ve akrebin gölgesinin vurduğu yatağına uzandı.. tam yelkovanın üzerine doğru. Geceden kalma masalını çıkardı yastığının altından ve uykuya daldı soğuk ayaklarından vücuduna yayılan huzurla.. yelkovanın üzerinde, babasıyla geçirdiği zamana geri gideceğini umarak.

20 Aralık 2011 1-2 dakika 11 denemesi var.
Yorumlar