Gecenin Büyüsü
Gece parlak ve sessizdi.Ara sokaklara park edilmiş arabalar,yanıp sönen trafik lambaları,karanlığa gömülmüş evler sanki sonsuzluğa asılmış lunapark oyuncakları gibiydi.Gecenin sessizliğini dinledim,dinlendim,ruhumu demlendirdim.Sanki o anda ben, bir tüy hafifliğinde, bedensiz dolaştım bütün evreni. .Bütün çiçekleri kokladım,dünyadaki her şelaleden bir avuç su içtim.Gün ağarmasın ben de bu sessizlikte ,hiçlikte kalayım istedim
Büyülü bir andı karanlıktan aydınlığa geçiş.Gökyüzünün lacivertten mora,mordan kızıla ve pembeye dönmesi.Sonra bitti,trafik akışının hızlanmasıyla büyü bozuldu.
İşte yeni bir gün ve yeni bir yaşam gündoğumuyla birlikte yeniden başlıyor.Elbette yeni bir kaderin inşası da.Dün yaşandı bitti.yarını kim bilebilir .
Yaşam senin verdiklerini sana geri verir.Yaşadıklarımız bir tesadüf değil,yaptıklarımızın aynadaki yansımasıdır, geri dönüşümüdür ki ,bu nedenle iyi düşünmek iyi yaşamanın birinci basamağıdır.Sonraki basamaklar sevgi,saygı,hoşgörü diye yükselir gider.
Önce kendini keşfedip seveceksin,basit bir konu üzerinde saatlerce düşünüp konuştuğumuz halde kendimiz ile ilgili konular üzerinde kafa yormayız. İçimize dönüp biriktirdiklerimizi salıvermeyi,temizlemeyi unuturuz.Temizliği dıştan içe doğru yaptığımızdan,içe döndüğümüzde yorulmuş oluruz.Birikenler katmerlenmiş, kangren olmuştur.Sorunları küçükken çözmek yerine büyütüp beslemeyi seçeriz.Hayat bizim seçimlerimizden oluşur.İçimizdeki sevgiyi çoğaltıp etrafla paylaşmalı,kendimize olan saygıyı hayata geçirmeliyiz.Çünkü kendisine saygısı olmayanın kimseye saygısı olmaz.
Her şey sende bitiyor. Seveceksin,sayacaksın ve hoşgöreceksin.Hoşgörünün yerini eleştiri aldı.Herkes, birbirini eğitimine,kariyerine,konumuna,yaşam şekline bakmadan acımasızca eleştiriyor.Kötü yönde eleştirmek kolaydır.Yapıcı yönde eleştiride bulunmak ise eğitim gerektirir.Ya da en azından konuyu iyi bilmek ve araştırmak .Bu etikle ve ahlakla ilgili bir şeydir.Ahlak kişisel karakteri belirler.Boşa çektiğimiz küreklerden kollar yoruldu ama kayık bir milim ilerlemedi.
Bir Afrika atasözü şöyle der;
Sular yükselince balıklar karıncaları yer,
Sular çekilince de karıncalar balıkları,kimse bu günkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmemelidir, çünkü kimin kimi yiyeceğine suyun akışı karar verir.
Sevgiyle kalın..