Giderek Ben 3
Böyle bir dış etkili yansımalar, girişme yaptıkları şey içindeki akı alan izleğinin; üzerine binerler. Böylece o etki yapan şeyin kendisine ait yalın bilgi paketi mesajlardan ötürü, etkilenen alan; modüleli yansımaya dönüşür. Yani modüleli olmuş yansılar (üzerine kendisinde olmayan düzenlenmiş enerjili im paketleri yüklenmiş) mesaj içerirler. Unutmayın ki etkileyen de etkilenir (modüle olur).
Bu enformasyonlar, her bir girişmelerin birçok yığın aşamalarından oluşan fark süreçlerini de ortaya koymaktadırlar. Ki bu her bir girişmenin etkime etkilenme karmaşıklaşmasıdır. Tek bir süreç, kendi içinde, bir takım kesikli sürekli modüle dalgalı tanecik dizileri oluşturmaktadırlar.
Katlanan kâğıt örneğimizi ele alırsak; kâğıda dıştan etki eden girişme (enerji dalgası) kâğıdı katlar. Dıştan girişen etkili enerjiyle, kâğıdımız katlanır. Kâğıt katlamasına katlanır da; kâğıdımız katlanırken; kâğıt, katlanma (kıvrılmalı) eksenleri boyunca kendisini katlayan etkiyi bu kıvrılma eksenine bindirir.
Dıştan yansıyış etkidiği alanın yönelce akısı üzerine binişle, bir çeşit o alan yüzeyin topoğrafyasına dönüşür. Nasıl akarsu, su yatağı boyunca; su yatağının şeklini alırsa; yansıma da kâğıt kırışma izleri üzerinde geçerken o kıvrılma izleğinin şeklini alır. Dıştaki yansıma olan dalganın kâğıdı etkiyen kendi şekli de; kâğıttaki kırışma ve katlanma ekseni (uzamı) boyunca; o katlanma kalıbının şekline uyacaktır (modüle olacaktır).
Dıştan etkiyen yansıma dalga; kâğıdın pütürlü olan yüzey analizinin bir iz düşüm imini, taşıyışla; kâğıttaki o kırışık kalıbın biçimini yansıtmakla; kendi kalıbı, şekil değişikliğine uğramıştır. Etkileyen etkilenmiştir. Belirleyen belirlenmiştir. Artık kâğıtla, girişen ilk dalgamız; şimdi değişip dönüşümcü modüle oluşlarla, kâğıt; etkiyen formun bilgisini; etkiyen form da, kâğıdın bilgisine modüle olurlar.
Bu tek bir girişmeyle, yani dıştan etkiyen kuvvetin de etkilenmesiydi. Şimdi de kâğıdın üzerindeki edilgence etkilenir olduğu modüleli tanecikli dalga dizilerine bakalım. Evet, akarsu, suyun yatak şeklini almıştır. Ama unutmayalım ki yatak içinde suyun aktığı yerin dalgalı tanecikli engebeli olan topoğrafı görünüşü yanı sıra, suyun bu yönelce alanı dövmesi ile de yer yüzeyinin engebeleri (imi) oluşmuştur.
Su neden burayı değil de ille de orayı döverek o şekil bir yatak oluşturmuştur? Girişme (yansıma) bir olaylar dizisi oluşla, hem etkileme yapar; hem kendisi de etkilenme süreçli bir kesikli sürekli hareketti. Anımsanacağı gibi her girişme, önce birbirine karşı koymanın direnci dediğimiz bir sürtünme ve firen etkilerini ortaya koyarlar.
Bu karşılaşma dirençleri nedeniyle bir yansıma girişme (su ve suyun aktığı yer arasında) en az karşı koymanın direnç noktaları üzerinde, akma eğiliminde olmaktadır. Bu da, direnç etkisi de; temelde bir seçme ayıklama ilkesidir.
Bu nedenle su yatağını, o şekilde (yer eğim direncine göre) belirlemiştir. Bu yansı akılı direnç eğilimi de evrende en kısa yol [en az direnççi olan yol oluşla; en kısa yol ve en az işle (enerji harcanmasıyla)] gerçekleşen bir eğilimdirler.
Kâğıt bu yansıma dış etki ile ve karşılaşan direncin eğişti olan bir ekseni boyunca bükülecektir. Kâğıdın üzerindeki bu büküm yeri, kâğıdın aynı şiddetteki her dış etkiye karşı vereceği tepki, bu büklüm yerleri eğimiyle o şeyi üzerinde akı içi eğimli kılmaya bir cevap olacaktır. Bu etkileşim, içten ikinci bir yansıyla öğrenme; öğrenileni depolama ve depo bilgiyi de tekrar edebilen süreçler boyunca yineleme yapan alışmadırlar.
Artık kâğıt her benzer dış etkiyi, bu kesikli topaklı dalga dizileri (DNA kodları) ile okuyacaktır. Dıştan etkiyen kuvvette bir kez giriştikten sonra aynı şiddet süre boyutu içinde kaldıkça bu DNA kod (kesikli tanecikli dalga dizileri) bilgisini, aynen taşıyacaktır. Evrende en kısa yol, en az dirençli olan yoldur. Bu hal yansımalı girişen yapıların, kendi özellikli izleklerinin ta kendisidirler.
Bu girişme sonunda artık kâğıt yüzeyimiz, belli bir etki ve etki şiddetine karşı kendi özellikli kodlanmış bir bilgi yüzeyidirler. Dıştan etkiyen kuvvet te, bu kod bilgiyi okuyan(su), kodlanmış bilgiyi (yani dere yatağını)harekete geçiren bir başlık okuyucu gibidir. Biyolojinin anahtar kilit dediği müsemmasıdır.
Basit ve kendilik bir yansıma ve yansıtma olayını gördük. Basit girişmeler kendi içinde karmaşıklaşan, basit bağıntılı dalga kodlu, modüle salınımlı dizilere dönüşmektedir. Basit bir girişmenin nasıl modüle dalga bağıntılarına dönüştüğünü sezimse olacakla anlamağa çalıştık.
Kısacası tüm bunlar düzenli ve yineleyen etki tepkiler; ben (ego) için bir enerji düzenlemesi ve enerji alış verişiydi. Bu oluşma girişmeler (düzenlilik-kararlılıklar) bellemi yaşamsa olmanın kendisiydiler.
Kaos bir ortam, yineleten kimi olay süreçlerini, ben denen nokta içinin seçiciliğiyle yalıtabilmişti. İşte benlik, iteresyon yapan kimi hareketlerini çevreden izole eden bir düzenli alan ilişkisiydiler. Ben, belli uyaranlara karşı belli tepki verir olan düzenlilik içinde; işlevlime bağıntısı ve gidecekten de, bu düzenci ilişkilerin karmaşıklaşmasıydılar.
sürecek