Güç 1
Bir değişme içinde değişmezlik; bir değişmezlik içinde de bir değişmenin olması, zorunludur. Bunlar birbirinden ayrılmaz bağıntılı yansıma oluşlarıyla durumlar olup, var-yok ve kesikli sürekli özel bağıntı olurlar. Gücün özü budur. Zaman böyle akar. Devinme böyle oluşur. Kavramlar da böyle oluşur.
Aitlik: şahsi olan temel gereksinimleri, yardımlaşarak ortaklaşmayı grup özeğinde karşılamayı; kurucu ve kutsal kılmanın bir mudi (emanet, güvence bırakır) oluşudur. Aitliğin kendisi bir güçtür. Güden güç, yani boyun eğilen güç olmasıyla kişiseldir. Kurucu (müesses) ve inşacı güçtür. Bu güce ram oluş kişidi gereksinimleri, sizin de katkınızla o aitlik içinde sağlatılmayı sizlere ortaklaşa sorumluluk kılmaktadır.
O aitti bütünlüğün bir parçası olmanın kod açılımı içinde temel gereksinimleri karşılamanın yanında öz olarak aktif, bağıntılı eylem birliği vardır. Eylem birliği size ait olan bir tek olan yanında birlikte olandır.
Birlikte olan sosyal olandır. Sosyal olanı çevrilmeyiştir. Bu nedenle ortaya konan eylemleri ve eylemlerin sonucunu hep birlikte ortaklaşa paylaşmakta da; "ortak olmanın" aitliği vardır. Grup özeğinin tüzeldi olan ağırlık merkezi budur. Kişi gereksinimleri bu tüzellik içinde saklı (mahfuz-mündemiç) tutulmaktadır.
Güç varsa, organizmaların da kendi dışlarında, daha çok kendi gibilerle güce karşı ortaklıkları vardır. Sosyal oluşma, bu ortaklıktı aitliğin en temel belirleyenlerinden sadece birisidir. Ortaklık; her yönden belirim veren güce karşı, birlikte eylemseli oluştur. Bu gücün kendilik dediğimiz otomatik yaptıran lığıdır.
Sosyal birimlik, her yönden belirimse olan güce karşı koymanın yolunu dayanışmakla başlar. Ve bu olu giderek kendilikten yol eğim akışıyla organize olurlar. Bu organize oluş dışta beliren karşılanma ve tehditte olan güce karşı 'bu gücü birlikte olanla parça zamanlı eylemlere ayırmanın' ifası olmaktadır. Böylece sosyal bireyler birlikte olanı paylaşmakla kendi ortaklıklarını ortaya koyabilmiştirler.
Sizin açlığınız kendi içinizde beliren bir güçtür (istek-eğilim-yönelimdir). Sizdeki açlığın giderilmesine yönelik bu tutumunuza karşın dışınızda açlığı giderecek türlü yanıtlar vardır.
Dışınız da bu eğiliminize karşı eğilimin cevabını size sunan ve yöneliminize de türlü zorluklarıyla ve türlü kolaylıklarıyla karşılık verebilen bir güçtür.
Enerji sağlanmalı (açlık gidermeli) eğilimle ve onun dıştaki zorluk ve kolaylığı olan sağlanmasını en ayıklanmış, basitleştirilmiş deyimiyle söylersek siz; dışta ceylanın peşinde koşarsınız. Ceylan kaçar. Yorulmanız, ceylan peşinde hızlı koşamamanız başlı başına bir güç yoksunluğu zorluk oluşla belirir.
Yine kimi kez gizlendiğiniz çalılık alanda başınızı uzattığınızda; ortamın otu, yaprağı, yemişi veya meyveleri, biraz şanslıysanız hayvan leşleri ağzınıza değecek kadar kolaylıkla, burnunuzun dibindedir.
Süreç, ileride bütünleştireceğiniz bir pazılın parçalarıymış gibi deneyim oluşuyla birikip görselleşen parçalı yaşanı kalıpları olurlar. Bu depo edilen kalıplar kâh yan yana bir araya düşerler kendilikten bir resim oluşurlar.
Bir araya gelen ya da bir araya gelmeyen, senkroni olmayan parça kalıplar; yanyanayken; illa bir bütünü yansıtırlar.
Biz bütünlük yansıtan bunların dıştaki denk düşmelerini göremediğimizden okuyamayız. Bunlar bize anlamsız gelirler. O aşamada demirin senkroni olmayan yansıma kalıbı sizin dışınızda size uçak yapma bilinci oluşla yansımadığı için demir kalıbının zihni görselliği sizde bir anlam ve bütünlük oluşturmaz.
Kimi kez de ayrı ayrı kalıplaşmış parçaları, kopyala yapıştır türü bir araya getirip zihni sınama yanılma oyunlarıyla; zihince deneysel olmuş depo kalıpları entegre edişle bir araya getirmenizdeki bu fantezi zekâya dönüşür. İşte size böylesi kopyala yapıştır türü bir örnek.
Kovalanmakla önünüzde kaçan ceylan, az ileride bir hemcinsinizle burun buruna gelmesiyle, ya da kaçan ceylanınızın aslana denk gelişiyle ceylanın yolunu (yönünü) değişeceği pek aşikârdır.
Bu aşinalıklar, daha sonra; kaçan ceylanın önüne çıkan insanı kopyala ve takibinde olduğun olayın içine yapıştır (koy) mantığı oluşla olayın içine katılacaktır. Bu kalıp olay içine 'önceden pusuya yatan insana' dönüşecektir.
Önceden pusu kurup, tertibat almanın fantazisi; pusucu olacak kişinin de sağlama yapma empatili ortaklaşan aitlik bilincini oluşacaktır. Bu basit ve oldukça sadeleştirilmiş örnek o dünyadaki günlük yaşama dek kalıplaşma ve deneysel olanın, İleride büyük bulmacanın parçalarını oluşacak birikmenin görseli kalıp stoklarından sadece ve olası bir tanesidir.
Yani yaptıran olan gücün (açlığın-tehdidin) belirmesi, yol akış eğimi olmaktadır. Yol akış eğimi olan açlığın-tehdidin giderilir olması eylemi; ortaklaşan (pusu atan) süreçle dallanan, çatallanan, yarılan, delta yapan yol akış eğimi yaşanılmasıyla; beliren ve belirleyen güç sosyal olan organizmalar (insan) üzerinde parçalı akar.
Dıştaki güç (enerji) hem tekilliktir. Hem parçalı oluşla çoklu akıştır. Böylece yol akış eğimi olan özel bağıntılı yaşantı deneyimlerinizin yansıması, masif tür olmayan enerjinin parçalı olan kısmı kadarlar görsel optik kuplesi (işitsel, koku vs. oluşla küple edilişini saymıyorum bile) iç dünyanıza depo edilir.