Gurur
Gurur nedir ki? Tabi Türkçemizde 5 harfli bir kelime.
Fakat benim asıl merak ettiğim gurur'un insanlar için ne ifade ettiği.
Gurur galiba iyi birşey, çünkü büyüklerimizden hep duyarız; 'Gururlu ol' diye.
Gurur insanları yüceltir, insanları asilleştirir. Çünkü gurursuz insan, hep ezilir.
Her zaman toplumumuz tarafından ayıplanır. Düşük görülür.
Bu yüzden kimse gurursuz olmak istemez, bu yüzden herkes gururlu bir duruş alır.
Dolayısıyla herkes gururlu olmaya çok çaba sarf eder.
Ta ki gururun insana acımasızca, sinsice, tek hamleyle vurup yıkana kadar.
İste o an tereddütler başlar, gurur iyi birşey mi, iyi birşey değil mi diye düşünürsünüz.
Fakat o an herşey için çok geçtir...
Gururun öyle acımasız, nalet ve gamsız olduğunu fark edersiniz.
O vakit gurur yüzünden herşeyi kenara attığınızı fark edersiniz.
Aşkı, sevgiyi, saygıyı, sevabı insanlığı, dostluğu, büyüklüğü, mütevaziliği, gerçekten herşeyi...
Gurur dostlarınızla aranızın açılmasına yol açar...
Gurur aşkınızın bitmesine yol açar...
Gurur yüzünden bazı şeyleri affedemezsiniz...
Gurur yüzünden gönül kırarsınız...
Gurur için mütevaziliğinizi yitirirsiniz...
Gurur için, şu üç günlük dünyada, seni sevenleri yitirirsiniz...
Ya gurursuzluk...? Daha berbatın berbatı lanet bir şey. Gururunu tümden elden aldırmış insan, canavarlaşır iyiden iyiye. Mahluktan ziyade olur. Siz Kibirle Gurur meselesini karıştırdınız belki. Tabi herşeyin taşınabilir miktarı da çok önemli. Sevgiyle.