Güvercin Bekası

"insan yaşadığı yere benzer

o yerin suyuna, o yerin toprağına benzer
suyunda yüzen balığa
toprağını iten çiçeğe
dağlarının tepelerinin dumanlı eğimine" der şair.



Bu dizelerle başlayıp, geçen haftaki yazımla bağlayacaktım.


Şimdi her şey farklı.

Üstümde ölü toprağı var!



***


Dün özel kanallardan birinde üç beş gazeteci (içlerinden biri oldukça cıvıktı) Başbakan'a soru soruyorlar, canlı yayın. Soru-cevap. Sanki tek kalemden çıkmış paylaşımı yapılmış sorular. Herkes birbirinin aynı. Bir cümle kaldı aklımda o koca programdan.



' Tamam, şehit veriyoruz ...'



Ama öldürüyoruz.

Ama yeni şehitler olmayacağını garantiliyoruz.

Ama terör örgütü yok edilmek üzere.

Ama bu son!



Aması ne?



1974 yılında Apo tarafından kurulan Partiya Karkerên Kurdistan ( Kürdistan İşçi Partisi) PKK, ilk eylemleri de İşçi Partisi'nin il başkanlığı...

Şimdi PKK Türkiye, İran, Irak ve Suriye topraklarının bir kısmında devlet kurmaya başlamadı mı? Biz mi yanlış okuyor, izliyor, görüyoruz!



' Tamam, şehit veriyoruz ...'



Ne olmuş, devletin evladı bitmez.

Ne olmuş, biz mi ölelim?

Ne olmuş, devletin bekası!



Bir devletin bekası için gerekli olan 3 unsur olduğunu okumuştum bir yerlerde.

İlki düşman

İkincisi halk

Üçüncüsü politikacılar

Bu unsurlardan bir tanesi bile olmazsa diyordu; ' O devletin sonu gelir. Ve bu yüzden devletler, gerekirse sahte düşman yaratıp, politikacılar sayesinde halkı kandırarak ülkeyi ayakta tutarlar. Zaten düşman daima kalıcıdır. Yöntem değiştirir, şekil değiştirir. Özgürlüğün ağacı belli aralıklarla vatanseverlerin ve vatan hainlerinin kanlarıyla sulanmalıdır." Diyordu.



Hem vatanseverlerin, hem hainlerin, hem sevmeyi bilmeyenlerin, hem sevmeye fırsat vermediklerimizin kanlarıyla büyüyor özgürlük ağacı. Bir dalından filizlenir mi Malatyalı Ahmet Kurak, diğerinden büyür mü Ereğlili Metin Çevik...


Hem bu özgürlük ağacının kalıbı yok ki. Tüm tarafların kanıyla büyüyen gövdesi özgürlük mücadelesinin simgesiyken...


Devletin bekası için en kolayı düşman yaratmak... Halkı tüketmek de kolay mesela. Vur gitsin... Şehit, kelle, ceset, leş, naaş... Bulunur ölülere isim. Nüfus azalırsa Romanovlar gibi kadınların yılda iki kez gebe kalıp her seferinde 3-4 bebek doğurmasını sağlayacak ileri teknikler de sunulabilir. Nur topu gibi halkımız olur.



Devletin bekası için halk da hazır.



Ya politikacılar!



Onları bir güvercine benzetiyorlar. Öyle ki; güvercinler gibi yerdeyken elimizden yem yerler, aldıkları enerjiyle uçarken kafamıza pislerlermiş.



Kendimizi şanslı sayalım o zaman. Talih bize de güldü.



***



Yazım bitti. Duygularım, cümlelerim yarım kaldı. İsteyen istediği sonla bir veda yaratabilir zihninde. Çünkü soluk aldığımız her an tamamlanabilir cümleler...


Sadece soluk almayan bebekler büyümez... Öylece dona kalırlar hafızalarda... Onların 30'lu yaşlarını, çocuklarını, gülümsemelerinin nasıl olacağını düşünürsünüz.


Düşündüğünüzle kalırsınız...

07. 08. 2012

12 Temmuz 2013 2-3 dakika 1 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (3)
  • 11 yıl önce

    Bugün dağda vatanını koruyup dönen evlatlarımıza önce silahlar verildi vatan için gerektiğinde kelle al dön dendi. Peki şimdi bu yaşanılan nedir?Onca haksızlığı, gözünüz görsün gönlünüz katlansın fikri enjekte ediliyor... Ölümsüzleştirilmek istenen vatan hainliği değilde nedir.

    Ülkemizde â??Türkiye, sadece Türklere bırakılmayacak kadar önemli bir ülkedirâ? diyenlerde var, aydınlık yarınlar için can verenlerde.

    Bu kara günler en kısa zamanda toprağa gömülecek inancındayım.

    Sevgili Hümeyra teşekkürler.

    Sevgiyle kal.

  • 11 yıl önce

    Devletin önemli kilit noktalarında olan insanlar konuşurken beş düşünüp bir söyleyecek ve insanları, halkını incitecek kelime ve cümlelerden şiddetle kaçınacak. Böyle olması lazım gelirken, bir müddettir halka tepeden bakan yönetici güruhu maalesef başımızda şakşakçıları oldukça da kendilerini bir şey sanıyorlar biz de diyoruz ki özlü bir söz ile onlara ''Gururlanma padişahım senden büyük Allah var.'' gün ola harman ola, gün ola devran döne hayırlısı Allah'dan. Güzel bir deneme yakıştığı yerde...👍😙👍

  • 11 yıl önce

    Benim sizden kendim için hiçbir şey istediğim yok. Şeker bile yiyemez ki kâat gibi yanan çocuk.

    Çalıyorum kapınızı, teyze, amca, bir imza ver. Çocuklar öldürülmesin şeker de yiyebilsinler.

    n.h.ran