Halk Ve Egemenlik - 5
5-Halk alanda, özel yaşam içinde, bir uzman, bir meslek erbabı kişi bile milli irade olan yerde, kişi ve yurttaş olmanın felsefesini yansıtır. Çoğu kez kişiler, kendi mesleklerine değin mesleki mantık işletiş tutumundan yararlanamamaktadırlar. Mesleki düşünme kriteriniz başkadır, mesleğe dek sorunlarını siyasete yansıtmanız başkadır. Siyaseten halk egemenliği, mesleki düşünme düzeyinizi aşar.
Halk iradesi kavramı halka yurttaş olmanın güncel olmanın toplumsa sorunlarla ilgili olmanın bilinç ve sorumluluğunu yüklemiştir. Değişse duygusal ve sosyal tınışımlı bir insanın iradesi, toplum iradesi içinde görülmez. Mesleki aydınlanmacı olmuş; böylesi güncel ve yurttaş olma mantığından yoksun bir insanı da, öznel inanç değerlemeli olan sıradan bir halk insanından ayıramazsınız bile.
Bu nedenledir ki milli irade artık bilimsel ortak sağduyu olamayışıyla, pek çok noktalarda egemenlik kalmayıp, batıl kalmaktadır. Milli iradenin üstünde hiçbir şey yoktur deme sınır tanımazlığı, tam bir aymazlık ve aldatmadır. Milli iradenin üzerinde hukuk vardır. Milli irade hukuka tabiidir. Hukukun üstünde yine hukuk vardır. Milli iradenin üstünde, yine milli iradenin onayına sunamayacağınız temel insan hakları vardır. Sosyal ve toplumsa özne bilinç vardır. Evrensel özne ve evrensel bilinç vardır Vs.
Milli irade, milli olmayan biçimde yönlendirilir. Milli irade sözcüğü, halkın belleğinde büyüsel bir anlamlandırma oluşturmuştur. Çünkü halkın kutsadığı yapı halka, sen her şeyin üstüsün diyerekten onu kutsamıştır. Bu yüzden bu övgünün kaba anlayışlı yanılgı ve olumsuzluklarını ifade etmek ve ortak paydalarını yaratmak, bilmezdi her şey üstü olduğu sanılı övünmeler içinde oldukça zor bir durumdur.
Söz gelimi, bir milli irade düşünün ki ülkesi ahvalinde, haydi hali icaptan diyelim. Birçok geçici vergiler konur. Ama yıllar geçer bu vergiler kalkmaz. Ne hikmetse, milli irade de bu iradesine rağmen geçici vergilerle ülke yönetenleri hiç bir zaman iktidardan eksik etmez. Söz gelimi iktidar erki der ki; "milli iradeden üstün hiçbir kuvvet yoktur. O kimi isterse sandıkta seçer, irade kimi isterse sandıkta boğar; bundan ala hakem mi olur!", denmektedir.
Buradan da anlaşılmaktadır ki milli irade bir seçme ve kısmen seçilme işidir. Öyle her şeyin üstü olan bir şey değildir. Seçilenlerde yasalar dâhiliyesinde izin verilen sorumluluk ve yetkilerle çalışır olacağına göre her şey üstü değildir. Ama ne hikmetse, milli irade kavramı kafalara, her şeyin üzerinde olduğu yanılsaması ile iyice işlenir. Bu yüzden erk sahipleri de, yasalarla belirtilen milli irade doğrultusunda değil de, kendi yaptıklarını milli irade, seçmenin iradesinin yansıması saymaktadırlar? Böylece erkin her yaptığı milli iradeye uygun olmaktadır!
Bu yüzden bir ülke meclisinin %70'inin adalet önüne çıkmakta kaçan ve halde dokunulmazlık yaratan, gelecekte de, zaman aşımı yaratan dosyaları vardır. Bu yüzden benzinin %73'ü vergi, LPG gazının %78 vergi sigara gibi tekel ürünleri vs. hep hesapsız kitapsız harcama ve geri dönmeyen yandaş ahbap ve çavuş kayırmacılıklarının membaıdır.
Milli irade diye, bu kadar kolay vergi yaratılıp sürdürülen, adeta verginin de vergisi, hukuksuzluğunun hukuk olduğu ülkelerde, talan ve yağmalar sürmektedir. Mevcut üretim erk eli ile yaratılan yasal (!) rantlar, kitabına uygun biçimde erkin yandaşlara ulufe dağıtmasına ve depremde başımıza yıkılan evlere dönüşmüştür.
Milli iradeye uygun olduğu içindir ki! Ucuzlayan sigara fiyatlarına maliye bakanı kızgınlıkla; "Biz bu vergilerle bütçe sağlayacağız, bizi alternatif yolla düşündürmeyin' diyerek sigara üreticilerini tehdit edip, indirimi tekrar yukarı çektirtmektedirler. Çünkü milli irade bunu böyle istemektedir(!)*
Bir ülkede kantarın topuzunu kaçıran namert vergileri arttı mı, bu demektir ki; bunlarla o ülkenin yalan ve talan kaynakları desteklenmektedir. Hele bu namert vergileri, acil durum önlemi olacakla kalmayıp yıllar boyu sürüyorsa; o ülke siyaseti, yandaşlar rantı yaratmakla meşguldür. Dönem, sezon zenginleri yaratılıyor demektir. Ki talanın bitmez tükenmez kaynağı da burasıdır.
İşte bu türden ülkelerdeki güya geçici namert vergileri, hukuki statü gibi benimseniyorsa; talanın kaynağı ve yeteneksizce yönetmenin; sorumsuzlukla yönetmenin kaynağı ve tükenmezliği, böylelikle sağlanan bir meşruiyet eşme söz konusu olmaktadır. Milli irade, kendi üzerine, bir milli tahakküm olarak, çökmektedir.
İşte milli irade, tam da buraların denetiminde geçmektedir. Seçilmişlerin hesap verme ve mesuliyetini yasalara göre mi, yasal kılıfa göre mi yerine getirip getirtilmesinin denetiminde geçer. Değilse halkın başarısız bulduğunu, sandığa gömerek, güya cezalandırır gibi gösterilmesi; bu tür talancı çevreleri ödüllendirmektedir! Böylesi yararcı çevreler, kendi hesaplarınca bir daha seçilip de yönetime kazık kakacak değil ya! Halk ta her illeti çekişini; talancıları sandığa gömdüğü ile kalacaktır!
Her şeyin üstünde olan milli irade, öyle istiyor olmalı ki; son otuz yılda yönetimlerin sadece faiz (rant) ödeme giderleri 1.432 trilyon dolar olmuştur! Bu nasıl halk iradesidir, anlayan beri gelsin. Bunda bir bit yeniği var. Ve biri bizimle fena halde dalga geçiyor.
Sürecek
[*12.01.2010 Radikal: Mehmet Şimşek resti çekince, sigaracılar beş gün önce indirdiği fiyatı 'daha fazla vergi geliri' için yeniden yükseltti!]