Hatırlatma /Önsöz
İnsanları incitmeken kork bu kötüdür.Kavga etmekten kaçın.Karşılıksız sev ve pişman olma,fakat ders çıkarmayı unutma herşeyden.Havalanıp böbürlenme,utanmayı da bil.Cesaretli ol,acıma duygusunu çıkarma yüreğinden.Senden güçsüzleri her daim koru.İyi bir dinleyici ol ve bunla yetinmiyecek kadar'İnsan ol'..
Ekmeğini paylaş,Tanrının misafiri kısmetiyle gelir aklından çıkarma.Ağlamasını bil ama gülüşlerin kadar yapıcı olmasına izin verme.Dürüst ol,saygıda kusur etme hiçbir zaman.Hayaller kur ve onlarla yaşa ama kapılma ! Hayatta herşeye bağlı ol bunda bişey yok ama bağımlı asla !
İnsanları kahkahaya boğmak en iyi bildiğin şey olsun ve bir gün illa ağlatırsan,son olsun...
Hayatta daima ara,araştır bugün bulamazsan üzülme,inançlı ol vazgeçme ki kötü kader seni bıraksın.Fobilerinden kurtul onlarla yüzleş ya da savaş ama bitir.
Küçüklerini her zaman sev sefkatini esirgeme.Dinlemeyi dene affetmek birinci ve prensibin bilinçli olsun.Olumlu her davranışta onları ödüllendir.
Büyüklerine saygılılı ol,hoşgörülü davran ve sözlerine kulak as.Asla dinlemekle yetinme ! Yerine getirdiğinde ödüllendirilmenin tadına doymak hakkın olsun.
Çıkarcı oma,iyi olanı düşün bencilliği sil kafandan.
Kimseye söz verdirtecek kadar yabancı olma,ve senden istemiyecekleri kadar güvenilir ol !!
Şaşır ürper ama endişeye kapılma,çareyi kendinde görebilecek kadar lokman ol !
Yaşına göre büyü yoksa çarçabuk sıkılırsın hayattan.Herşeyi bil ama yapma.Herkesi seviceksin diye birşey yok fakat yargılama da.Konuştuğun biriyse ona onu anlat terslerse kalk git,umursama.Ama şunu da bir kenara yaz;basit olan çekip gitmektir,kalıp savaşmaksa inandığna değerse hakedendir.
Güçlü ol deilsen öyleymniş gibi davran ya da uyanıklık yapma bunun için uğraş.Gerçeklerden kaçma onları yakından izle,deneylerde bulun ama denek bulma kendin ol !
Düşünmeden hareket etme önce tart ama kilodan çalma,biraz 'şerefli ol' !!
Gençliğine güvenme ve güzelliğine de,gücüneyse hiç.Bilmelisin hepsi bir armağan ama hediyelerde geri alınır.Sen alma çünkü sahibi değilsin!!
Umutlarını biriktir durmadan,sayısnı unutacak kadar çok olsun düşlediklerin.Eğer bir gün üşürsen,hayallerine sarıl..
Az'a tanah edip mutlu olmayı bil kanaat getirip yürekten iste ki çoğuda olsun.
Alaycı olma,esprili davran.
Acılarıdır insanı ayakta tutan unutma,o yüzden başını eğme,gururlu ol !
Sabrını bil kimsenin yanında taşırma,ama bunun için uğraşıyorsa o başka !
Kibar ol hiçbir zaman ödün verme,kaba olmak asla yakışmamalı sana
Tatlı dilin yapamıyacağı birşey yoktur unutma.
Ve son olarak,duadaki gücün eşsiz bir gücü olduğunu bil,niyazdan vazgeçme.
Nerde,hangi ülkede ve ne durumda olursan ol,inancını kaybetme..
Şimdi sana okuduklarını unutma demiyorum ama hatırla ... yada işin kolayına kaçma uygula !!