Hayat

Hayat diyoruz ya bazen.Nedir ki o,yaşadığımız 24 saat mi? Yoksa sadece yaşamak mı? Aslında bir bütün olarak baktığımızda anlamını bilmesekde,kendimizce anlamlandırıyoruz onu.
Bazen annemiz,
Bazen aşkımız,
Bazen çocuğumuz. Bizim hayatımız oluyor,yaşama sebebimiz.Bazen ise dedim ya işte sadece yaşamak.Standart bir yaşam.Sabah kalkıp,akşam geri yatmak gibi.Ve o gün boyunca aynı şeyleri tekrarlaya tekrarlaya yaşamak.Bazen sıkıcı gelir,oysa başka çare yoktur bazen.İnsanın her istediği olmaz bazen.Herkes istediğini yapsaydı,yaşam gökkuşağından farksız olurdu.Oysa aslında Birçok insan var ve sadece yaşıyorlar.Başka çare olmadığını düşünüyorlar bazen,oysa insan çareyi kendi yaratır.Eğer istiyorsa bazı şeyleri,inanıyorsa kendine,bu çareyi yaratabilir.Güzel olmaz mı? Sadece yaşamak için değilde,Yaşamdan zevk alarak yaşamak.
"Evet,doğru söylüyorsun da olmuyor ki " dediğinizi duyuyorum sanki, içten içe yakınıyorsunuz.
Katılıyorum,olmuyor bazen.Zaman öyle bir zaman ki,Zevkler bir kenarda duruyor hep.Önemli olan hayatta kalma çabası,ve hep bir yerde,bir zamanda bir şeylerin mücadelesini vermek öncelik oluyor.
Katılıyorum,biliyorum ve anlıyorum.Fakat kimse takmıyor artık,insanlar birbirinizi görmüyorlar.Bazen ise görmezlikten geliyorlar.Peki o zaman nedendir,nedendir böyle üzülmek,düşünmek ve çırpınmak,kendimizi yormak ve hiç yaşamadan ölüp gitmek.Soruyorum neden?
Bak bu hayat kötü katılıyorum,ama dediğim gibi bu çareyi sen yaratamazsan zaten kimsenin umrunda olmaz."Nasıl yaratıcam" dediğinizi duyuyorum içten içe meraklandınız sanki.
Kimin ne istediğini,ve ne yapmak istediğini kimse bilemez "sen" den başka.Bu soruyu bana değil,kendine sor! Cevap alamazsan da,kendini yorma standart hayatına geri dön.! Fakat asla unutma "bir gün mutlaka ölüceksin" hayatın bir kerede olsa tadına bak,Zevk al onu yerken,ama sadece sana ayrılan kısmı ye başkalarınınkine sulanma.Çünkü senin yediğin sana yetecektir,inan!
"Ah! hayat" dediğinizi duyuyorum,sitem ediyorsunuz içten içe.
Oysa bu hayat nedir ki.?
Siz sormadan ben söyleyim.Aslında hayat,"Kendimiz"'dir.Çünkü insanın tüm eylemleri kendine yöneliktir.
Şimdi ne yapmak istiyorsun.?
Sadece yaşamak mı? yoksa yaşamdan zevk alarak yaşamak mı?
Bana değil kendine sor .
Her şeyi merak ediyorsun,
O aptalca magazin dergilerini bile okuyorsun.
Kim kimle beraber,ne yapıyor diye .
Sen ne yapıyorsun?
Sen kimsin? Kiminlesin?
Sorgula kendini,bunları sorguladığın zaman,cevaplarını bulacaksın birer birer.Ve hayatın anlamı çıkacak yavaş yavaş.Genellikler içinde bir dünya bu Sen öznel ol.Sadece "sen" ol.
Ve,yaşamdan zevk al !.

11 Şubat 2010 2-3 dakika 7 denemesi var.
Yorumlar