Hayata sevgisi ve saygısı olan herkes sigaradan uzak durmalı
Hayata sevgisi ve saygısı olan herkes sigaradan uzak durmalı
2009'un Aralık ayının 14'ünde sigarayı bırakışımın 2.ci yılını geride bıraktım..
Günde 2 paket sigara içen birisi olarak, sigarayı nasıl bırakabildiğimi soranlara anlattığım kısacık bırakma öyküsü dinleyenlerce hep inanılmaz bulundu ve bulunuyor..
Haklılar çünkü bana da inanılmaz geliyor..
38 yıl sigara içen ve bir kalemde bırakan birisi olarak;
Nasıl gelmesin ki..
Sigara içmeye on yaşında başladım..
Kırlarda hayvan güderken kuru meşe yapraklarını gazete kağıdına sararak..
Tozlu yol kenarlarından topladığım izmaritleri bitkilerden yaptığım uyduruk ağızlıklarla içtim.
Köyde akşamları bir grup yaşıtımla Balcı'nın samanlığının köşesine sotalanarak içtiğimiz sigaranın markası 'Üçüncü' yani en adi sigara markasının aramızdaki adı 'Yeşilova'ydı..
Sigaranın karaborsa olduğu yıllarda yaptığım 26 aylık askerlik döneminde kurtlu asker sigaraları içmek tek seçeneğimdi..
Akşamları eve giderken öncelikle, olup olmadığını ya da yedeği olup olmadığını kontrol ettiğim şey sigara paketiydi..
Geceleri uykuyu bölerek sigara içme isteğine yenik düşmüşlüğüm çok olmuştur.
Yazarken sık sık takılı kaldığımda el atıp çekip aldığım, dudak arası yaparak yakıp yazmaya tekrar başladığım ve bu yüzden esin perisinin becerikli yamağı sandığım ya da zor zamanlarda sığındığım sinir yatıştırıcı mavi duman altılardı..
Yaşam alanlarımın her köşesinde bulunan öncelikli şey kül tablasıydı..
Bir sabah tuvaletin çöp kutusunun içinin boş sigara paketiyle dolu olduğunu görmem sigarayı bırakmamın başlangıcı oldu..
Bu, önce günde 2 paket sigara içtiğimin ayrımına varmamı sağladı.. ve ardından sigara bağımlısı olduğumun farkına vardım..
Evet..
Bağımsızlığıyla övünen ben sigara bağımlısıydım..
İçimden bir ses, sigara bağımlısı olmadığımı, çünkü istersem bırakabileceğimi fısıldadı..
Bir başkasının zorlaması olmadan kendi isteğimle sigarayı bırakabileceğimi düşündüm ve uyguladım..
Sigarayı bırakmaya karar vermiştim..
Bu hesaplaşmayı yaşarken cebimdeki pakette 3 sigara vardı..
Buruşturup atmadım..
Sabah kahvaltı sonrasında eşimle ikisini içtik...
Son sigarayı da öğle saatlerine doğru içtikten sonra bir daha sigaraya ne el sürdüm ne de dudak..
Bıraktıktan sonra başlarda kokuların en güzeli olan sigara dumanı kokusu artık bana iğrenç geliyor, rahatsızlık veriyor..
Hayata sevgisi ve saygısı olan herkesin sigaradan uzak durmasını diliyorum.
Nazmi Metin'e mailleriniz için:[email protected]