Hayatı Hayat Olanlara Selam

Selamların en güzeli ve sayısızca salâvatlar Kâinatın sahibi 'bir elime güneşi bir elime ayı verseniz hak davamdan vazgeçmem' buyuran, ümmeti için 'Ya Rabbi onlar bilmiyor onları affet' diye gözyaşı döken sevgiliye... Onların taşlarına, oklarına merhamet güllerini gönderip, onların hidayeti için dua ve niyazlarını Allah'a yönelten, âlemlere rahmet olarak gelen biricik Nebiye olsun. 'Ya Muhammed sen olmasaydın kâinatı yaratmazdım' fermanının muhatabı Rabbimin sevgilisi, insanların kurtarıcısı, en güzeli en doğrusu ve en kıymetlisi olan peygamberimiz Muhammed Mustafa (sav) 'e ve ashabına, ehline, yolunda gidenlere, sevenlere ve dostlarına olsun.
Selam sizlere; hayatı koklana bitmeyen güller, üzerinden geçile geçile yıkılmayan köprüler, selam size güneş olup aydınlık veren, ay olup yansıtan çirkinlikleri örtüp, üzerinde binlerce ye hayat olup toprak gibi olanlar.
Selam sizlere, yağmur bulutu gibi olup rahmet olarak yağanlar, selam size, dostluk yelkenini güzellik, iyilik deryalarına açanlar. Selam size, yetim, öksüz, garip, fakir babaları. Selam size canlı ve cansız âlemin sesine kulak verip, onları zikir tespihine tane yapanlar, selam size kendi kovasından kardeşinin kovasına su aktaranlar, selam size Hak'tan alıp halka veren, kurumuş gönülleri ırmak gibi coşturan gönül erleri. Selam size Allah için Allah yolunda ayağı tozlananlar. Selam size 'ben yokum her yerde, her şeyde, O var her şey Onun malda mülk de yalan deyip, mal da mülk de onun' diyenler. Selam size kendini Hakk'a vakfeden vakıf erleri. Selam size içinde sayısız canlıya hayat veren, üzerinde binlerce gemi yüzdüren deryalar. Selam size, 'Ya Resülullah her şeyim sana feda olsun, anam, babam, canım sana feda olsun ben seninleyim' diyen dostlara. Selam size Veda Tepelerinden üzerimize ay gibi, güneş gibi doğan, 'sen bize Allah'ın bir lütfu sun' diye gözyaşlarıyla tef çalıp karşılayan, 'neyimiz varsa yarısı kardeşlerimizindir' diye bizim gözlerimizi de buğulandıran kardeşlerim. Selam size akla gelmedik işkenceler altında 'bana ne yaparsanız yapın fakat O Resul'ün ayağına bir diken dahi batmasına gönlüm razı olmaz' diyen sadıklar.
Selam şehitlik derecesine erip 'tekrar dünyaya gelseydim, tekrar şehit olmayı isterdim' diyen yüce şehitlere. Selam o Resul'ün sıddık dostuna 'Ya Rabbi benim vücudumu öyle büyüt ki cehennemin kapısına gerilip insanların cehenneme gitmesine engel olayım' diyen yol arkadaşına. Selam adaletiyle dünyaya örnek olup ilmi ile çığır açanlara, hayâsından meleklerin dahi gıpta ettiği o dostlara olsun. Selam ilmi ile amil olan, ilmi hazine bilip, dünyadaki hazinelere bakmayanlara olsun. Selam gemileri dağlardan yüzdürüp Resul'ün övgüsüne mazhar olan, çağ açıp çağ kapatan Sina, çöllerinde askeriyle önde 'Resülullah yürüyor' diye atına binmeyip askeriyle yürüyen, yedi kıtayı İslam ile şereflendiren adını tarihe altın harflerle yazdıran komutanlara. Selam size seher vakti dertlerini gözyaşıyla yazıp, zikir tespihleriyle hakka yollayanlar. Selam size bu dünyadan göçüp Rabbimin misafiri, Resulün komşusu olanlar. Selam size arkasında hayırlı bir evlat, okunacak güzel bir kitap, insanların faydalanacağı bir eser bırakıp bizlerden bir Fatiha bekleyen o kabirdeki dostlar. Selam size azgın fırtınaların ortasında sığınacak bir liman arayan gemilere kıyısını açan sığınaklar gibi, azmış nefislerimize gönlünü sığınak yapan, 'kim olursan ol gel' diyen, bunca günahımıza 'Ya Rabbi ben pişmanım' dedirten gönül dostları ve yolundakilere. Selam size 'ahir zamanda bir sünnetime sarılana Yüz şehit sevabı vardır, âlimin mürekkebi şehidin kanından üstündür' müjdelerine muhatap olup sünnete sarılan erler. Eline kalem alıp hakkı yazan, doğruluğu ile şehitler, sıddıklarla beraber olacak olan ticaret ehli, alnının teri, gözünün nuru kurumayan, kimseye muhtaç olmamak için çalışan, kazanan ve 'kazandığımda Allah'ın hakkı vardır deyip Allah için verenlere'. Selam o beşiğinde anası, babası için ağlayıp, istiğfar eden bebeklere ve evladım hayırlı bir evlat olsun diye çalışan, dua eden anaya, babaya. Selam o 'gönül yıkmak Kâbe yi yıkmaktan daha kötüdür' deyip kimseyi incitmeyen, güler yüzü eksik etmeden, selamı kimseden esirgemeden verenlere. Selam Allah'tan gelen her şey başım üstüne' deyip dua eden, sabır eden ve başkalarına da sabrı tavsiye eden, hayır söyleyip, hayır yolunda yardım edenlere. Selam o 'vatan sevgisi imandandır'buyuran sese kulak verip vatanına, milletine faydalı olan, vatan toprağını canıyla sulayan, kanıyla bayrağa renk veren yiğitlere. Selam kardeşinin malına, canına, namusuna kötü gözle bakmayıp kul hakkından uzak duranlara. Selam size ey karıncayı dahi incitmeden, kimseye zarar vermeden hak yolunda giden, halka ve hakka hizmet eden, hayatıyla daha nice canlara hayat veren kullar selam sizlere...

05 Ağustos 2011 4-5 dakika 18 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 13 yıl önce

    slm alikim yazinizi okudum yüregine saglik alah yar yardimcininiz olsun hocam tesekurler berlinde a kusbas