hayatımız sınav

hayat bir sınav diye diye neler yaşattılar ülkenin gençlerine.... her ay her hafta hatta her gün sınava tabi tuttular bizleri... bir gün türkiye geneli bir gün il sınavı bir gün okul bir gün dersahane.... hayat sınav oldu gerçekten biz gençlere... ömrümüzün en güzel en kıymetli zamanlarını ileride -yaşlandığımızda- rahat yaşabilmek için harcadık... bir daha çocuk olamayacağımızı bildiğimiz halde bile bile razı geldik biz sınav cehennemine... oysa 45yaşındayken ip atlayamayız eller bizleri ayıplar diye... salıncakta sallansak mutlaka birileri soracak bize senin yaşın geçmedimi diye? ne cevap vereceğiz onlara ? rahat yaşamak için çocukluğumu, gençliğimi feda etmiştim şimdi telafi etmeye çalışıyorum mu diyeceğiz? ne zaman nasıl büyüdüğümüzün farkına varmadan sınav denizinde yüzmeye çalışırken mi öğreneceğiz hayatın gerçeklerini? başarının sınavla olduğu ülkemizde acaba ne zaman yeteneğimize göre ders alacağız ve yeteneğimiz doğrultusunda başarılı olacağız? bizi taktir ve tebrik edenler ne zaman bizleri yalancı başarılarımızla değilde yeteneklerimize göre alkışlayacaklar?
hayat biz gençler için ne zaman sınav olmaktan öteye gececek? hayat; ne zaman hayat olacak bizlere? ne zaman yaşamaktan zevk alacağız ? oysa hiç ümitli değilim hayatın hayat olabileceğine biri bitse diğeri başlıyor sınavların... orta okulda sınav, lisede sınav, üniversite bitiminde sınav...memur ol işçi ol çalışan ol ama herzaman sınav ol... bitmiyor sınavlar hayat geçiyor gençlik elden gidiyor ama rahat yaşam için girdiğimiz sınavlar bizlere ne kadar fadalı oluyor tartışılır... acaba bizler hayatımızı ne zaman sınav olmaktan kurtaracağız ve seçmiş olduğumuz mesleği severek ve isteyerek yapacağız? umarım bu konuda çok geç kalmayız....

25 Haziran 2010 1-2 dakika 4 denemesi var.
Yorumlar