Hayatın Farklı Yüzleri
Usulca iniyoruz dik yokuşlardan, ayağımız ha kaydı ha kayacak. Korku perdeliyor tebesümlerimizi, selamlarımızı içimize salıp geçiveriyoruz hayatın dost köşesinden.
Bizler; elleri işleyen, ayakları tutan, gözleri gören, kulakları işitip konuşabilen insan kalabalığı görmezden geliyoruz gözlerimizin nuruna rağmen. Keskin gürültülere alışmışız ki öylesine kulak tıkıyoruz duymak istemediklerimize. On sağlam parmağın gücüne rağmen üretmek yerine tüketiyoruz herşeyi. Yürümekten aciz olmuşuz, iki bacağımıza rağmen. En önemlisi düşünmeye bile üşenir haldeyiz, aklımızın hazinesini keşfedemeden göç bekliyoruz bu dünyadan.
Hayatın başka yüzleri de var; bizim görmezden geldiğimiz, hiç saydığımız insan topluluğu...
Onlar, engelleriyle mutlu ve özgüvenle dolu yaşıyorlar hayatı. Top peşinde koşarken bir görme engelli sesi takip ediyor, yürürken adımlarını sayıyor, kokusundan tanıyor sevdiklerini.
Yürüme engelli insanlar var aramızda hani arabayla geçerken yol vermediğimiz aciz beynimizle. Kendini eksik hisseden bizler miyiz onlar mı sorusu takılıyor bu aralar aklıma sıkça!
Parmaklarının yarısından fazlası çalışmayanlar üretime katkıda bulunuyor. Biz bakıyoruz dar penceremizden ve akşam pişecek aşın tasasıyla, trafikte bir an önce eve ulaşma telaşıyla tüketiyoruz ömrümüzü.
Duyduklarımızı duymazdan gelirken biz, bazı insanlar işaretle bir dünya kuruyor ve eğitime katkı sağlıyor.
Herşeyi görünen şekliyle algılamaya alışmışı. Görünenin ardındaki dünyadan korkup kapısını açmaya cesaret edemiyoruz farklı hayatların. Oysa farkı yaratan bizleriz.
Ortada bi fark varsa o da şu ki; hayatın farklı yüzleri dediğimiz bazı uzuvları eksik insanlar bizden daha çok akıllarını kullanıyor, daha aktif yaşıyor hayatı ve yetinmeyi biliyorlar; bu sayede mutlu oluyorlar. Çünkü yaşamlarını sürdürebilmeleri için fazladan çabaya ihtiyaçları var, bizim kadar kolay değil onlar için hayat. Biz çorbamıza tuz eklerken tadına bakmadan bilinçsizce birileri bir yerlerde deneme yanılma yöntemiyle idame ettiriyor hayatını. Belki bizden daha iyi seçiyorlar doğruyu, yanlışı.
Köprülerde karşılaşıyor adımlarımız, geçiş tek, ters yön güzergahlar ama aynı yerden geldik aynı yere doğru yol alıyoruz neticesinde!
harika bir bakış açısı. inanılmaz beğendim. sabah sabah harika geldi. bu kadar güzel ve derin bir yazı... süpersin 👍