İçimde Gömülü Kavram

Kendimi savunmaya çektim son günlerde...İçimde aşktan daha yüce duygular olduğuna inanmak gibi bir yanlışla başladım bu savunmaya.Aşka karşı en az onun kadar güçlü fikirler,inançlar uğruna ölünen durumlar aradım...Çoğu hastalıklı ruhların kullandığı özgürlük,vatan,millet gibi kavramlarının sadece hastalıklı ruhları deşerek yok ettiğini en sonunda kalan et parçasını da bir makine gibi tek bir şeye kendilerine odakladıklarını gördüm...En azından kısa bir sürelik deneyimime ve benden büyüklerin durumlarını incelememe dayanarak bunları söyleyebilirim.

Hastalıklı ruhların tek bir düşünce ya da duyguya keskin bir biçimde bağlandıkları kesin.Çünkü ailesi ve çevresi tarafından sevgi ile büyütülmüş en fazla ufak ruh yaraları olan insanların aşkta ya da kişisel çekişmlerinde kaybettikleri zaman verdikleri tepkiler yapıcı,yıkıma uzak.Benim gibi hastalıklı ruhlar ise kaybettikleri zaman ruhlarındaki yarayı daha da derinleştirmek için uğraşırlar.
Özeniyorum bazen...Nefret ediyorum yaşadığım hayattan.Fotoğraflardaki gülümsememin içten olmadığını hissettiğim kendimi beğenmediğim o anlarımdan nefret ediyorum.Kendimi değil yapmacıklığımı,kendim olamayışımı lanetliyorum.Yıkılıyorum çünkü onca düşünceme ,vardığımı sandığım onca aydınlığa rağmen hala "ben" portresi içinde başka insanlardan izler görüyorum.Bu beni yıkıyor,parçalıyor...
Aşktan daha yüce bir duygu varsa o da olsa olsa "özgürlük" özlemidir.İnsan özgürlüğe ne kadar muhtaç.Alıp başına gitmek değil "özgürlük".Her olayda her durumda sonuca giden yolda kendi seçimlerini yaratabilmektir özgürlük.Mecburen doktor olmak değil seçtiğin için doktor olmaktır özgürlük.Çalıştığın için sınavı kazanmak değil çalışmayı seçtiğin için kazanmak özgürlüktür.Artık kendimi özgürlüğüme adayacağım sanırım.Çünkü aşık olmayı ben seçtim,ve aşık oldum.Bunu biliyorum.Ve şu anda unutmayı seçiyorum.Unutmak istediğim için unutacağım onu.Mecburiyetimden değil.İşte bu benim özgürlüğümdür...
O yüzden onu bugün çok seviyorum ama yarın için garanti veremem.Yarın onu unutmuş olabilme ihtimalim yüksek.Çünkü ben özgürüm aşkta...
"Özgürlük" kendimde bulursam bu kavramı gerçekten kendimi tanıyamaz hale geleceğim.Yıllardır içime gömüldüğünü hissettiğim bu kavramı çıkarıp yaşatmak bana güç verecek biliyorum...
Özgür olmak seçimlerini kendin yapabilmektir hayata rağmen.Özgür insan özgür düşünür.Özgür düşünce gerçek düşünceyi getirir.Gerçek düşüncede insanı kendine öğretir....
Aşka inat özgürüm...

02 Eylül 2008 2-3 dakika 5 denemesi var.
Yorumlar