İnsan Hakları Hakettiğine Hakkını Vermektir
Üzülüyorum. Öyle bir zaman ki içimde fırtınalar esiyor, içim üşüyor çoğu zaman. Göğsümün tam ortasında bir yerde, büyük bir kaya parçası oturmuş kımıldamıyor. Devekuşuna özeniyorum. Gömüyor başını kumun içine oh ne ala görmüyor. Kim bilir duymuyor belki de. Oysa ben ne tarafa baksam içim acıyor. Gözlerim gördüğünden, kulaklarım duyduğundan, beş duyum vazifelerini yerine getirebiliyor olmaktan pişman ki ne pişman. Aklım algıladıklarından ürperiyor da beynimin kıvrımları isyan ediyor. Üzülüyorum. Çaresizce iç çekiyorum her an. Hani ağlar da boşalamamıştır insanın içi de nefes kaslarınız sessizliğin içinde üst üste solumak ister de soluğunuz tıkanır, açılır, tıkanır, açılır ya. İşte öylesine derindir iç çekişlerim.
Hırslanıyorum. Öyle bir zaman ki yaşadıklarım, gördüklerim, duyduklarım, hazmedemiyorum. Mide spazmı geçiriyorum da kalbimde sızısını hissediyorum. Yok, yok aslında kalp krizi geçiriyorum da ölmüyorum. Nefes çalışmaları yapıyorum da alacak bir temiz hava bulamıyorum. Bırakmamışlar hiç bırakmamışlar. Öylesine büyük bir açgözlülükle solumuşlar ki bitmiş, tükenmiş. Gördüklerim göz damarlarımı zorluyor, retinama kanlar oturuyor. Kanımın beyazı çoğalıyor, kan sıvılaştırıcıların hiçbiri kâr etmiyor, kanım damarlarımda donuyor, dolaşmaz oluyor. Donuyorum. Nutkum tutuluyor.
Karnım ağrıyor. Öyle bir zaman ki panikliyorum. İlk defa, ilk defa bu kadar kaygılanıyorum, ilk defa bu kadar siyahîyim.
Düşünüyorum çok defa. Vatan nerde, adalet nerde, millet kime denir, millet nerde, vicdan ne, vicdan nerde, güven ne, terazi ayarı ne, terörist ne, asker ne, insan ne, insanlık ne, paylaşım ne, acı ne, değer ne, kıymet ne, sevgi ne, evlat ne, aile ne, ayrımcılık ne, İnsan hakları ne, aç ne, tok ne, ne, ne, ne...?
Soruyorum. Katil kim? Hain kim? Cani kim? Irkçı kim? Hırsız kim? Kaçakçı kim? Sübyancı kim? Tutuklu kim? Namussuz kim? Kansız kim? Canavar kim? Ezen kim? Ezilen kim? Aç kim? Tok kim? Terörist kim? Asker kim? Adi kim? Soysuz kim?
Cevaplıyorum. Vatan gitti. Adalet yitti. Millet bitti. Vicdan kalmadı. Güven? Ayar bozuldu. Terörist PKK. Asker, vatanı için canını feda eden kahramandır. Vatanına içten ve dıştan tecavüz etmeye kalkanlara karşı savunandır. Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'tür. Asker şehit, asker bayrak, asker namustur. İnsan vicdan, paylaşım insanlıktır. Acı, vatana şehit verenlerin çektiklerinin hiçe sayılmasıdır. Değer, Türkiye Cumhuriyeti çatısı altında Atatürk ilke ve devrimlerine aynen uyarak birlik ve beraberlik içinde Türk milleti olarak cumhuriyetimizin kuruluş esasları çerçevesinde yaşamaktır. Sevgi yaşatmaktır. Evlat candır, gelecektir, vatandır. Aile birlik olabilmektir. Aç adaletsiz dağıtım, tok ağacın dallarını kendine yontandır.
Katil öldürendir. Katil Öcalan'dır. Hain nankör olandır. Namussuz, kansız, canavar vicdanı olmayan Teröristtir. Tutuklu suç işleyendir. Gaspçıdır, katildir, tecavüzcüdür. Toplum düzenini bozandır, cezalandırılandır. Adi ve soysuzlar sebepsiz yere can alan, kan dökenlerdir. Gencecik fidanlarımıza haince kibrit suyu dökenlerdir. Yüreklerimizi yakanlardır. Çınarlarımızı kurutanlardır. Bebekleri, çocukları, gençleri, Mehmetçik'lerimizi, 'SERPİL'lerimizi yakanlardır.
İnsan Hakları? Hak, ettiğine hakkını vermek demektir.!
Üzülüyorum, hırslanıyorum, kalbim ağrıyor.