İnsana
Tanrı seni seviyor; hem de düşünemeyeceğin kadar çok... içten ve de umarsız !!! çünkü ilk yolculuğun olan Cennet ten çıkıp anne rahmine yerleştiğinde en önemli ve bir o kadar da gizemli kutsal yolculuğunun ilk etabını tamamlamış oluyorsun. Bu kesinlikle bir şans veya tesadüf değil bilakis Yaradanın seni çok sevdiğinin bir göstergesi olarak sana sunduğu çok değerli bir lütuftur.
Yeryüzünde bir noktadan hareket edip kuş bakışı hiç sapmadan ilerlersek çıkış noktamıza geleceğimiz aşikar olduğuna göre; ilahi yolculuğunda bitiş noktası cennet olmalı tabii ki menzilden sapmamak kaydıyla... Nasıl ki anne karnından dünyaya merhaba dediğimiz günlerde melek kabul edilip erken zamanda bu dünyadan ayrılırsak doğrudan cennete dönüyorsak ilahi yolculuğun sonunda da cennete erişmek için misafirliğimiz süresince geldiğimiz ilk güne en yakın olabilecek şekilde TEMİZ kalıp kendimizi koruyarak hazırlanmalıyız. Ne kadar şartlar çevresel etkiler bize kirlenmeyi dayatsa da tek yol bu ve sonuna kadar direnmek zorundayız. Hiç bir ödülde emek vermeden hak edilemediğine göre en büyük ödülün de imtihanı elbette çetin olmak durumunda...
Evren de yaratılmış en güzel şaheser canlı olan insan kendisine bahşedilen yüksek onur un bedelini ödemek daha doğrusu kendisine takdir edilen şerefe layık olduğunu idrak ve kanıtlamak zorundadır. Tersini düşünmek bütün adalet sistemlerinin reddi anlamına gelir ki hiçbir insanın vicdanı böyle bir taşıyamaz. Şefkati sabrı müsamahası sınırsız olan Mutlak Hakimin gözetimindeki sınavda hiçbir kopya da işe yaramaz kimse kimseye sufle falan da veremez. Bu muhteşem sınavdaki en önemli etmenlerden birisi de kuşkusuz yol arkadaşlarımızdır. Yolculuk sırasında bazen yan yana bazen kol kola olduğumuz aynı an da aynı karanlık tünellere girdiğimiz arkadaşlarımız oluyor. Menzil belli yol belli bize kalan sadece kirlenmeden şükürle sabırla ilerlemek... Vuslat için çırpınırken kimsenin omuzuna ayağına basmadan kimsenin kalbini kırmadan hiçbir çiçeği bitkiyi ezmeden hiçbir kuşun kanadını kırmadan...
Gönülden isteyip erdemli seçimler yapabilirsek yol arkadaşlarımızla bu yolculuğu bayram tadında festival coşkusuyla bitirmemiz elbette mümkün. Çok sayıda insanla yol arkadaşlığı yapmak durumunda kalacağız marifet bu insanlarla olan ilişkimizin şekillenmesinde; bize ışık tutan ve ışığımızı çalanları ayırt edebilmekte... Özetle doğru zamanda doğru insanlarla doğru yerde buluşma başarısı çok önemli. İnsanın hayatı boyunca yaptığı bütün seçimleri aynı zamanda birer tercihtir; ve kesinlikle bütün tercihlerimizin bedelleri önümüze serilecektir bundan hiçbir şekilde kaçış yoktur. Ödülü de cezayı da göreceğiz. Üç yanlış bir doğruyu götürmeyecek ve en önemlisi işaretlenen kutucuklardan değil asıl ağırlıklı puan kalbimizdeki pırıltılara göre verilecektir.
Sevgili insanoğlu etrafına bakındığında gözüne çarpanlarla evreni yargılama hatasına düşme buna çok dikkat et! Bu dünya da aslında görmüyor sadece bakıyorsun; bakmak ve görmek çok farklı algılardır. Ancak kalbinin pırıltısıyla gönül gözünü kısmen de olsa açmayı başarabilenler için perdenin arkası siluet şeklinde görünebilir. Bunu başarabilen insan ne mutlu ne onurlu ne şerefli insandır. Böyle insanların yolculukları çok keyifli olur. Dolayısıyla bu tür yarenler imiz olursa biz de aynı yolu huzur güven keyif içinde bitirebiliriz. Allah cümlemizi Nur undan mahrum bırakmasın.
22.06.2012